Sorento се оказа не просто един от най-силните играчи в средния сегмент на категорията SUV, но и най-успешният модел в цялата история на корейския автомобилен производител Kia. Сега на пазара стъпва модифицираният вариант на многофункционалния автомобил,
Появата на Sorento предизвика същински фурор на пазара на модерните напоследък автомобили от типа SUV. Както не без заслужена гордост беше отбелязано при европейската премиера на обновения модел на Kia, в началото на продажбите на Sorento специално за дизеловата му версия се чакаше повече от година – нещо, за което Porsche само биха могли да мечтаят с техния небезизвестен Cayenne… Причините за успеха на автомобила са видни – срещу напълно приемлива цена той успя да предложи на клиентите забележително съчетание от стилен и изчистен дизайн, богато оборудване, отличен баланс между прилична проходимост и сигурно поведение върху твърда настилка.Малкото на брой промени в стилистиката на каросерията са отлично премерени и точно на място. От свая страна, вътрешността е изработена с впечатляваща педантичност и изненадва с радващо доброто качество на вложените материали – в това отношение кореецът по нищо не отстъпва на японските си съперници в този сегмент.
Една от най-съществените новости
при преработения вариант на Sorento е чувствителното увеличаване на мощността и въртящия момент на четирицилиндровия задвижващ турбодизелов агрегат. При непроменен работен обем от 2,5 литра, моторът вече разполага със 170 вместо досегашните 140 к. с., а въртящият момент е нараснал с 15 процента, достигайки респектиращите 392 нютонметра при 2000 оборота в минута. Без да претендира да бъде шампион по образцови маниери на работа, двигателят се представя изключително добре и в комбинация с прецизно работещата петстепенна механична трансмисия осигурява на тежащия над два тона автомобил адекватна динамика, при това съчетана с доста скромен разход на гориво от порядъка на 8-8,5 л на 100 км при смесен цикъл на шофиране. Силовото предаване събира най-много точки с превъзходната тяга в диапазона от 2000 до 3500 об./мин. Спирачната система е снабдена с ABS, електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент, като работата ефективността и е направо възхитителна за автомобил от тази категория.
Новата настройка на ходовата част е малко по-мека, отколкото при досегашната версия на модела, като независимо от осезаемото странично накланяне на каросерията, поведението на пътя остава напълно безпроблемно. Принос за сигурността има и серийната система за двойно предаване, която работи на основата на електромагнитен ламелен съединител, който при установяване на приплъзване на някое от колелата предава част от въртящия момент към предните колела (при нормални условия задвижващ е само задния мост).
Текс: Божан Бошнаков
Снимки: Kia