Следващото поколение на кросоувъра е настроено и прекроено специално за европейския вкус
Kia представи европейското издание на новото пето поколение на Sportage -и за първи път от 28 години предлага версия на кросоувъра , специално разработена за региона.
Sportage е сред най-успешните модели на корейската компания, продавани в световен мащаб, а новата версия преминава към платформата N3 на Hyundai Motor Group.
Тази архитектура позволява на производителя да разработи две различни версии: модел с дълго междуосие, лансиран през юни, предназначен за южнокорейския и американския пазар; и този вариант с късо междуосие, разработен специално за Европа, където ще се предлага с избор от меки традиционни хибриди и plug-in хибридни силови агрегати. Няма да има електрическа версия, отчасти защото Sportage е с подобен размер на предстоящия EV6, сериен електрически кросоувър.
Европейската версия е с дължина 4515 мм, със значителни 85 мм по-къса от световния модел - въпреки че е с 30 мм по-дълга от предишното поколение. Междуосието от 2680 мм е с 10 мм по-дълго от преди, но със 75 мм по-късоот това на глобалния си събрат.
Докато и двете версии на новия Sportage споделят смела нова предна част, която включва най-новата версия на „тигровата решетка“ на Kia, страничната каросерия на европейския модел е преработена сериозно, за да се вземат предвид по-късата му обща дължина и междуосие. По-специално C-колоните са значително преработени, като губи прозореца, вграден в по-дългия автомобил . Има и различен дизайн на задната броня, а европейските модели в изпълнение GT-Line ще получат черен контрастен покрив.
Огледалата на калниците са преместени от A-колоните към вратите, което има за цел да подобри видимостта и да подобри аеродинамиката.
„Европейската версия не е просто съкратена каросерия. Това е различна ламарина“, каза продуктовият мениджър на Sportage Хуан Гох. „Работихме много усилено, за да сме сигурни, че работи като автомобил сам по себе си.“
Промените надхвърлят неговата дължина, като европейската модификация на Kia изпълнява персонализирана регионална настройка за шасито, кормилното управление и комфорта при каране.
Вътре новият Sportage споделя таблото за управление с EV6 и е доминиран от леко извит дисплей, състоящ се от два 12,3 -инчови цифрови екрана. Много от ключовите контроли се управляват чрез ред „многорежимни“ тактилни бутони, които променят функциите в зависимост от необходимата задача. Например, един циферблат контролира силата на звука и нагряването, в зависимост от избрания режим. Sportage също така запазва редица физически контроли и има няколко зони за съхранение.
Багажникът му е с около 10% по-голям от предишния Sportage, като Kia претендира за около 500 литра място за съхранение, в зависимост от задвижването. Тъй като плъгин хибридният модел поставя батерии под пода на автомобила , Kia казва, че ще има минимално въздействие върху багажното пространство за товаизпълнение.
Sportage ще се предлага с набор от електрифицирани бензинови и дизелови силови агрегати. 1,6-литров мекхибриден бензинов двигател ще доставя 148 и 178 к.с., а дизелов MHEV ще се предлага със 113 и 134 к.с. Ще има и 1,6-литров хибриден вариант с 227 к.с.
Доставките на новия Sportage трябва да започнат преди края на годината. Ценообразуването все още не е финализирано, въпреки че се очаква увеличение спрямо изходящия модел.