500 екземляра от двата модела ще бъдат произведени от италианската марка
Кими Райконен и Антонио Джовинаци, пилоти на екипа на Alfa Romeo Racing ORLEN F1, дадоха своя принос в разработването на новите Alfa Romeo Giulia GTA и GTAm, чиито окончателни настройки бяха лично потвърдени от финландеца на тестовата писта Балоко, Италия.
Кими Райконен и Антонио Джовинаци участваха по-специално в оценката на аеродинамичната ефективност на Alfa Romeo Giulia GTA и GTAm, като дизайнът на двата модела беше усъвършенстван от Alfa Romeo в сътрудничество със Sauber Engineering. По този начин предният сплитер, както и (ръчно) регулируемото задно крило на двата спортни автомобила, както и широкият им дифузор, са потвърдени от Райконен на привилегированата писта на производителя с детелината. Именно на писта Балоко марката азработва всички свои модели от 60-те години на миналия век.
„Работим върху автомобил, който може да се използва всекидневно, но който също може да бъде изведен на пистата, с който наистина можете да се забавлявате“, обясни световният шампион от Формула 1 за 2007 г. „Много ми хареса. Вече автомобилът се държи по-добре в бързи завои, а носът е спуснат забележимо, което прави кормилното управление по-остро. Автомобилът е бърз, лесен за управление и отзивчив ”.
Всички аеродинамични елементи на моделите GTA и GTAm са направени от Sauber Engineering от въглеродни влакна. Те включват нов преден носи, странични прагове, дифузор, GTA спойлер и GTAm аерокрило.
Нека да припомним, че Alfa Romeo GTA и GTAm, които също са оборудвани с оптимизирано окачване и титаниева изпускателна линия Akrapovic, се задвижват от 2,9-литров битурбо V6 агрегат, развиващ 540 к.с., т.е. с 30 к.с. повече от Giulia Quadrifoglio. Версията GTAm (екстремна), 100 кг по-лека от модела GTA, по този начин показва съотношение тегло/мощност от 2,82 кг/к.с.
500 екземляра от двата модела ще бъдат произведени от италианския производител, предлагани на цена от 171 600 евро с включен данък за Giulia GTA и 176 400 евро с включен данък за Giulia GTAm.