Финландецът спечели първия си полпозишън след Гран при на Франция 2008
Само 45 хилядни разделиха първите трима в битката за лидерската позиция на старта. Люис Хамилтън (Mercedes) остана едва четиринайсети.
128 Гран при по-късно Кими Райконен отново е на полпозишън. Айсмен се пребори със съотборника си в екипа на Ferrari Себастиан Фетел и заслужено спечели първия си пол след „Мани Кур” през 2008 година.
При първото си излизане на пистата в решителната трета сесия Райконен спря хронометрите на 1:12.296 и оглави класирането, но както в неговата обиколка, така и в тези на съперниците му имаше голяма доза резерв. Вторият опит на Кими обаче бе със 118 хилядни по-добър и задачата на преследвачите му стана по-сложна.
Себастиан Фетел трябваше да върне рязко газта преди началото на финалния си тур заради Карлос Сайнц (Toro Rosso), което се отрази на ритъма му. Лидерът в шампионата все пак остана само на крачка от своя съотборник и завърши на 43 хилядни зад него.
Последният тур обаче бе на Валтери Ботас. Финландецът записа рекорден трети сектор, но изоставането в първите два му отреди трета позиция на старта. Нищожните две хилядни не му достигнаха да прескочи Фетел и да разбие първата редица на Ferrari.
Ботас определено се чувстваше по-добре на пистата в Княжеството от съотборника си Люис Хамилтън. Още по време на Q1 стана видно, че трикратният световен шампион има сериозни проблеми с автомобила, но драмата за него започна в Q2.
Той прекрати преждевременно първата си серия заради проблеми с автомобила. При втората ситуацията не се промени коренно и Хамилтън трябваше да разчита на последния си тур, за да влезе в топ 10. Тогава обаче се намеси Щьофел Вандоорн (McLaren), който обърка излизането от „Басейна”, удари се в мантинелите и извади жълтите флагове. Неговата грешка провали обиколката на Хамилтън и той остана едва четиринайсети.
Катастрофата на Вандоорн донякъде помрачи прекрасното представяне на McLaren в Монако. Белгиецът се движеше седми преди да се удари, а Дженсън Бътън също прескочи Q2. Ако Вандоорн не получи наказание заради евентуална смяна на монокока, скоростната кутия или друг компонент, той ще потегли от пета редица. Бътън обаче ще бъде в дъното заради непланирана смяна на компоненти по задвижващата система на Honda.
Макс Верстапен се пребори със съотборника си в Red Bull Даниел Рикардо за четвъртото място, а Карлос Сайнц направи страхотна квалификация и изведе Toro Rosso на шеста позиция. Седмият Серхио Перес (Force India) изпревари само с 20 хилядни осмия Ромен Грожан (Haas F1), който хвана последния влак в Q1, но в крайна сметка ще стартира от четвърта редица. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.
Стартът за Гран при на Монако е в неделя от 15:00 българско време.