Cayenne е най-продаваният модел с 51 000 нови регистрации в световен мащаб през септември
Китай може да измести САЩ като най-големия единен пазар на Porsche още през тази година благодарение на популярността на луксозния SUV на марката - Cayenne.
Porsche продаде повече коли в Китай, отколкото в САЩ през септември, но за първите осем месеца американците са напред с около 3000 единици.
"САЩ се представя много добре през тази година, след страхотна 2013 г., но пазарът в Китай се разраства бързо благодарение на Cayenne, който е наш бестселър там", зави директорът по продажбите и маркетинга на Porsche - Бернхард Майер, пред Automotive News Europe на салона в Париж.
Майер каза, че все още не е ясно дали Китай или САЩ ще завършат годината като най-голям единен пазар за марката. "Този въпрос засега е отворен, но много скоро ще получи и крайния отговор ", допълни той.
Продажбите на Porsche в Китай скочиха с 54% до 4344 единици през септември, а продажбите в САЩ за месеца са стигнали 3607 единици, или ръст със 17%.
През първите девет месеца продажбите на Porsche в Китай са 32 592 броя, увеличение от 19%, а новите регистрации в САЩ са достигнали 35 366, което е нарастване от 12%.
В световен мащаб продажбите на Porsche са скочили с 22% с 15 828 броя през септември и с 13% до 135 652 от началото на годината. Продажбите в Европа, с изключение на Германия, са нараснали с 4% до 4649 единици през септември и с 15% до 43 274 броя от началото на годината.
Германските продажби са се увеличили с 12% до 1799 броя през септември и с 12% до 17 848 единици от началото на годината.
Големият SUV Cayenne е най-продаваният модел с 51 000 автомобила в световен мащаб през септември, следван от спортната гама на 911 с 22 900 продажби и седана Panamera с реализирани 18 700 единици.