Под прикритието на световната икономическа криза китайските компании започнаха масова икономическа експанзия в Африка. Азиатците вече са сложили ръка на близо една четвърт от икономиката на черния континент и планират по-нататъшно разширяване, тъй като в най-изостаналите държави намират изобилие от евтина работна ръка.
Така например в Ангола с подкрепата на президента Едуардо Дос Сантос и лидерите на етноса кимбунду наскоро компанията Dongfeng-Zhengzhou е инвестирала 30 млн. щатски долара в изграждането на завод за производство на автомобили. Годишно той трябва да произвежда около 30 000 превозни средства, предназначени за пазарите в Югоизточна Азия.
В момента в него се сглобяват седемместният ван CSG Yumsun с 2,5-литров двигател QR25N с мощност 159 к.с., минибусите CSG S6 и S7, както и градските мидибуси CSG G10 и G10K. В бившата португалска колония от месец април 2008 г. на територията на същия завод компанията ZZNISSAN сглобява китайските пикапи и всъдеходи Zhengzhou и Dongfeng.
Само преди шест години Ангола се намираше на предпоследно място по продължителността на живота на своето население – средно 38 г., и на първо по детската смъртност. В момента икономиката на африканската страна се крепи на заем в размер на 7 млрд. щатски долара, отпуснат от Китай преди четири години, както и на редица по-малки кредити от Бразилия, Португалия, Испания, Германия и други страни на Европейския съюз. В резултат на това през 2008 г. Ангола регистрира най-сериозния икономически ръст на брутния вътрешен продукт в Африка – 15%.