Най-много ще бъдат улеснени големите паркове от автономно движещи се автомобили
Китай планира да въведе централен стандарт за индуктивно зареждане на електрически автомобили. Така парковете от автономни маршрутни и лекотоварни автомобили ще могат да се снабдяват ефективно с електроенергия.
Китай подлага на регулация и стандартите за индуктивно зареждане на електромобили, за да стимулира тяхното по-нататъшно разпространение. Производителите на автомобили и доставчиците на компоненти разработват своите продукти с оглед на зададен от държавата стандарт, който беше публикуван наскоро. В изграждането на мрежата за индуктивно зареждане ще участва и фирмата от САЩ WiTricity. Тя е създадена от MIT (Масачузетския технологичен институт), от доста време е тясно свързана със CEPRI (Китайския изследователски институт за електрически силови устройства) и е включена в процеса на стандартизиране.
Стандартизацията означава сигурно планиране
Технологията на зареждане с магнитен резонанс на американската фирма, по нейни данни, би трябвало да осигурява същата скорост и ефективност на зареждане като свързването с кабел и щекер. С използването на площадки за индуктивно зареждане на електромобили големи паркове от автономно движещи се превозни средства биха могли да се зареждат сами – бързо и без проблеми.
Шефът на WiTricity Алекс Грюзън заяви радостно: „Публикуваният стандарт показва на автомобилните производители и поддоставчиците ясен път за включване на технически решения в областта на индуктивното зареждане.” Фирмата се надява да играе важна роля при изграждането на мрежата в най-големия автомобилен пазар в света.
Заключение
Индуктивното зареждане ще направи използването на електромобили значително по-лесно на много места. Важен за това е общият стандарт. Паралелното разработване на различни системи, както стана при куплунгите за зареждане с кабел, ще забави глобалното развитие.
Текст: Бернд Конрад