Вчера електрическият Lexus UX 300e тръгна на китайския пазар с 204 к.с. и пробег 400 км
През първото тримесечие инфекцията с COVID-19 намали търсенето на „нови енергийни превозни средства“ (NEV) в Китай: продажбите на електрически автомобили и хибриди PHEV, според асоциацията на производителите CAAM паднаха с 56,4%. Следователно разпределението на държавните субсидии, което трябваше да приключи с изтичането на 2020 г., беше удължено до края на 2022 г. Правилата обаче ще се променят - от 23 юли. Сега обезщетението ще важи само за автомобили с цена под 300 000 юана. Само модели със сменяеми батерии могат да бъдат по-скъпи - специално за тях е направен по-лек режим. Междувременно автономният пробег е увеличен от 250 на 300 км при цикъл NEDC.
Вчера електрическият Lexus UX 300e тръгна на китайския пазар. Базовият всъдеход с двигател с капацитет 150 кВт (204 к.с., 300 Нм) и автономен пробег от 400 км се оценява на 362 000 юана. Без субсидии той би струвал като топ версия (385 000) или повече.
Очаква се прагът от 300 000 юана да бъде неприятен главно за немските премиум производители (BMW и Daimler). Местните марки имат и скъпи модели, например, обновеният Nio ES8 (на снимката) стартира от 468 000 юана. Но за Nio е осигурена сменяема батерия.
Размерът на плащанията през 2020 г. ще намалее с 10%, през 2021 г. - с 20%, през 2022 г. - с 30%. Какво означава намалението? Нека да погледвнем примера със седана Tesla Model 3 в базовата му версия Standard Range Plus RWD, произвеждан в Gigafactory 3 в Шанхай. Началната цена от 299 050 юана означава субсидия, присъща на него за 24 750 (259 600 ). През лятото сумата ще намалее до 22 275 (233 600)... За първи път китайското правителство ограничи броя на автомобилите , достъпни за закупуване със субсидия: не повече от два милиона единици годишно. През 2019 г. обаче са продадени само 1,2 милиона автомобила NEV.