До 2025 г. електрическите автомобили трябва да представляват 20% от всички в страната
В Китай купувачите на хибриди, електромобили и водородни автомобили имат данъчна привилегия - най-малко 10% от цената на автомобила поради държавните субсидии се връщат в джоба на потребителя. Така че властите стимулират хората, които избират "зелени" автомобили. Срокът на действието на кампанията изтече на 31 декември, но министерството на финансите на Китайската народна република побърза да обяви, че ще подкрепи "новите енергийни превозни средства" (NEV) до края на десетилетието.
Електрическият градски автомобил Baojun E100 (на снимката) благодарение на субсидиите е изключително привлекателен за клиентите. Достъпността на електромобилите е особено важна, защото до 2025 г. електрифицираните автомобили трябва да представляват 20% от всички автомобили, продавани в Китай.
Сред най-продаваните NEV на пазара на концерна BAIC. Фирмите BYD, JAC и други играчи също се чувстват уверено, след като броят на новите им регистрации расте всекидневно
За автомобилния пазар на Китай, който е най-големият на планетата, миналата не беше най-добрата. Възходите се редуваха с падове. Независимо от това, продажбите на NEV автомобили нараснаха от януари до ноември с 51,4% и достигнаха 700 000 броя. Въпреки това делът на "зелените" модели сред всички автомобили, продавани в страната, остава на ниво от 10%. Поради това правителството на Китай все още не е определило датата на въвеждане на забраната за двигатели с вътрешно горене и разширява ползите за NEV. А в САЩ, между другото, субсидиите ще бъдат отменени.