Концернът е седмият по големина автомобилен производител в света
През последните две години шефът на концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе непрекъснато се стреми са да намали разходите, като в същото време търси възможност за сливане с други големи производители. Той имаше предвид създаване на алианси с General Motors, Ford и други, но преговорите се провалиха.
Сега, според авторитетното издание Automotive News, в щаб-квартирата на FCA в Мичиган една след друга пристигат китайски делегации. Сред заинтересованите купувачи се явяват компании от Поднебесната империя като Great Wall, Dongfeng, Geely и GAC. Последната вече се е отказала, въпреки че концерните са партньори в Китай.
Концептуалният модел Jeep Yuntu, който в Китай ще стане сериен кросоувър през 2018 г., е пример за сътрудничество на FCA с китайците. Производството на автомобила ще се извършва в смесеното предприятие GAC Fiat в Чангша.
Маркионе заяви, че внимателно проучва потенциалните връзки на многобройните азиатски производители. Той стига до заключението, че те не търсят партньорство, те искат да изкупят чужди марки на безценица.
Ако сделката все пак се случи, купувачът ще придобие марките Jeep, Ram, Chrysler, Dodge и FIAT. Докато Maserati, Alfa Romeo и Ferrari ще останат под контрола на династията Аниели. "Единствените хора, които имат пари и могат да купят FCA, са китайците. Те изглеждат много по-ентусиазирани от всеки друг", казва анализаторът от AutoPacific - Дейвид Съливан. Може би причината е, че китайското правителство насърчава местните производители да закупува чуждестранни активи с цел да разширяване на експанзията си извън Китай.
Особено важно е да стъпят на северноамериканския пазар, а FCA е апетитна хапка в тази схема. Концернът е седмият по големина автомобилен производител в света. Той има повече от 225 000 служители и работници в четири региона. Резултатите на италиано-американския алианс за 2016 сочат почти 2 милиарда евро нетна печалба.