Плановете са за Rally3 автомобил, който да е готов най-рано след три години
Китай е най-големият производител на автомобили в света и въпреки това все още няма пряко участие във WRC. През 2016 г. рали „Китай“ попадна в календара на световния шампионат, но заради наводненията край Пекин организаторите поискаха от ФИА състезанието да бъде отменено и то така и не получи нова дата.
Въпреки това интересът на компаниите в региона все още е налице. Според специализирания сайт Dirtfish.com китайски автомобилен производител вече е взел решение за рали програма и предстои единствено уточняване на детайлите.
“Автомобилът е на път“, коментира неназованият източник на Dirtfish. “Планирането вече е факт. По всяка вероятност в началото ще бъде Rally3. Но едва ли ще е по-рано от две години.“
Китайският производител е обсъждал вариант за участие и в една от двете водещи категории (Rally1 или Rally2), но на финала се е спрял върху новия Rally3 клас, който е страхотна отправна точка заради ниските бюджети и двойното предаване.
„Говореха и за нещо повече, за по-голям автомобил (от по-голям клас)“, допълва още източникът на Dirfish. “Има обаче вариант и за Световния рали крос шампионат. В компанията обсъждат всичко възможно за момента. Много е вълнуващо.“
„Рали спорът е много популярен в Китай. Всички искат отново да видят Китай във WRC.”
Последният официален ангажимент към WRC на страната е рали „Китай“ през 1999 година. Пилотът на Toyota Дидие Ориол печели единственото издание на надпреварата.