Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Клон на Stellantis в САЩ с глоба за емисионен скандал

04.08.2022 17:14
Клон на Stellantis в САЩ с глоба за емисионен скандал

Компанията е осъдена да плати 300 милиона долара за "престъпен заговор"

FCA US LLC, северноамериканското подразделение на Stellantis, беше глобено тежко в САЩ заради скандал с дизелови емисии. Сумата обаче е нищо в сравнение с онова, което VW беше принуден да плати някога.

Първите причинители на дизеловия скандал трябваше да платят скъпо: само в САЩ Volkswagen Group е платила повече от 30 милиарда долара (днес еквивалент на почти 29,4 милиона евро) глоби до момента. Около 600 000 автомобила бяха засегнати там от дизелгейт. И може да има още. А именно, ако американските щати поотделно потърсят отговорност от VW за нарушенията, свързани с вредните емисии. Върховният съд в Охайо излезе решение миналата година със съответно, което позволява подобен подход – резултатът засега е неясен.

За разлика от VW групата Stellantis  се отърва сравнително леко във финансово отношение. Нейното северноамериканско подразделение FCA US LLC беше глобено с близо 300 милиона долара (293,5 милиона долара) при споразумение с Министерството на правосъдието на САЩ след тригодишно разследване. Това е около една стотна от онова, което VW беше осъден да плати в Съединените щати. Има и тригодишен изпитателен срок, през който северноамериканското подразделение на Stellantis не трябва да бъде уличено в нищо подобно. Освен това автомобилният производител ще трябва да преминава през по-строг контрол в близко бъдеще.

FCA е платил милиони и преди това 

В добавка FCA US вече е платил 311 милиона долара (над 304 милиона евро) граждански санкции. Освен това общо 183 милиона долара (около 179 милиона евро) компенсации  вече са изплатени на повече от 63 000 клиенти. По този начин общата сума, която дъщерното дружество на Stellantis ще плати за дизеловите си нарушения, е 793,7 милиона долара (776,5 милиона евро).

И двата случая се разиграват на фона на дизеловия скандал. Компанията беше обвинена в неверни данни за вредните емисии на повече от 100 000 дизелови превозни средства в САЩ и измама с манипулиран автомобилен софтуер при тестове за емисии. Ставаше дума за SUV модела Jeep Grand Cherokee и пикапа Ram 1500 от 2014 до 2016 моделна година. Според Министерството на правосъдието на САЩ компанията, която по това време все още работеше под шапката на предшественика на Stellantis – Fiat Chrysler, е осъществила "престъпен заговор"; дъщерното дружество на Stellantis се призна за виновно.

Допълнителни производства срещу трима служители

Независимо от това споразумение, постигнато с групата, все още продължават индивидуалните производства срещу трима служители на FCA North America. Те са обвинени в заговор за измама на Съединените щати и нарушаване на Закона за чистия въздух и очакват съдебен процес.

 

Текст: Томас Харлоф 
Снимка: Geiger Cars

Коментари
comments powered by Disqus