Точно преди година Koenigsegg представи своя нов шедьовър Agera. Това обаче е била предсерийната версия на спортния модел, който в окончателната си спецификация ще разполага с 1115 к.с.
Най-съществените промени по предсерийната версия спрямо варианта, който ще дебютира тази седмица в Женева, засягат силовия тракт. Двигателят на спортния модел например вече не е 4,7, а 5-литров и генерира „над 900 к.с.“ при работа със стандартно гориво и 1115, ако се захранва от биоетанол. Въртящият момент е не по-малко впечатляващ – 1200 Нм при 3300 об./мин, като всичко това е възможно при среден разход от 14,7 литра и емисии CO2 от 310 г/км.
Моторът на Agera R е гордостта на Koenigsegg и то с пълно право, тъй като е най-лекият в сегмента - 197 кг с маховика, съединителя, изпускателните колектори и турбото. Трансмисията, разработена съвместно със Cima обаче, е не по-малко впечатляваща, тъй като комбинира ползите от новите скоростни кутии с два съединителя и плюсовете на стандартния вариант.
При нея има един входящ вал и един сух съединител, който работи по традиционния начин. За да бъдат намалени времена за превключване на предавките с две трети обаче, е въведен втори условно наречен съединител, който синхронизира оборотите на мотора с тези на трансмисията. Резултатът е изключително прецизна и бърза смяна на предавките и максимално лека, компактна и опростена конструкция – със своите 81 кг това е най-леката трансмисия в класа.
Специално внимание е отделено и на новия E-Diff на Agera R, който комбинира ползите от класическия механичен диференциал с ограничено приплъзване и електронния му аналог. Монококът също попада в списъка с високотехнологични решения на Koenigsegg, тъй като е изработен изцяло от карбон и тежи само 70 кг заедно с резероварите. По този начин общото тегло на суперспортния автомобил е сведено до 1330 кг.
Керамичните дискове, новото окачване, което е заимствано до голяма степен от CCX и оптимизираната аеродинамика (коефициентът на челно съпротивление варира между 0.30 и 0.37 в зависимост от конфигурацията на задното крило) са също част от характеристиките, с които Кристиан фон Кьонигсег може с право да се гордее. Michelin пък са отговорни за новите високоскоростни гуми, които позволяват стрелката на километража да достигне до уникалните 420 км/ч.
Багажното отделение на Agera R е само 120 литра, но този показател също е рекорден за сегмента. Същевременно твърдият покрив може да бъде заменен от специалния roof box, който е разработен съвместно с Thule. Той е изцяло от карбон и е пригоден за скорости до над 300 км/ч. Същевременно оригиналният твърд покрив се побира в багажното отделение отпред и при нужда винаги може да бъде поставен на мястото си за сметка на Lightning Roof Box системата.
Koenigsegg Agera R ще дебютира на автомобилния салон в Женева. На този етап няма никаква информация за цената.