Koenigsegg се отказа от проекта Quant, но отново ще играе централна роля на предстоящия автомобилен салон в Женева благодарение на новия Agera.
Приликата с настоящия модел CCX е повече от очевидна, като разлики има единствено в детайлите. Размерите, както и силовият тракт на двата модела са идентични. 4,7-литровият V8 генерира 910 к.с. при 6850 об./мин и 1100 Нм при 5100 об./мин. Благодарение на него тежащият 1290 кг. автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, от 0 до 200 км/ч – за 8,9 секунди и достига максимална скорост от над 390 км/ч.
За отличните динамични характеристики на Agera (от Ageratos, което на старогръцки означава вечно млад) съдейства и новият тракшън контрол, който няма аналог в автомобилната индустрия що се отнася до бързината на реакция или поне така гласи официалният пресрилийз. Обратното ускорение е поверено на вентилираните и перфорирани керамични спирачки с дискове 392х36 отпред и 380x34 отзад. Окачването е регулируемо.
Шасито на Agera е комбинация от алуминиеви структури и карбон, панелите са карбон-кевларени, а покривът може да се сваля и прибира в багажното отделение. В интерироа впечатление правят ревизираната централна конзола, уникалното осветление на салона и новата мултимедийна система.
Представеният в Женева модел е единствено прототип. В рамките на следващите шест месеца обаче шведите ще са готови и със серийната версия. Тя ще се произвежда успоредно с CCX и CCXR. На този етап няма информация за цената.