Когато става дума за състезателни автомобили, последното нещо, за което се замисляме, е техният ефект върху околната среда. Типично по скандинавски обаче шведската компания Koenigsegg не пренебрегва и този компонент от развитието на съвременните технологии. Лимитираната версия CCXR, базирана на стандартния CCX, ще достига максимална мощност от 1018 „коня“, които ще се „хранят“ с биоетанол.
По-високото октаново число на биоетанола в комбинация с позитивния страничен ефект, който се изразява в по-добро охлаждане на горивната камера, позволяват на CCXR да достигне феноменалните 1018 к. с. при 7200 об/мин и максимален въртящ момент от 1060 Нм при 6100 об.мин. Ако екологичната разработка допадне на собствениците на стандартния CCX, Koenigsegg ще предлага преработка на класическия агрегат, която осигурява функционирането му с биоетанол.
На този етап CCXR е първият хомологизиран автомобил в производство, чиято максимална мощност надхвърля 1000 к.с.
Новостите около шведската компания включват състезателния CCGT, който отговаря на всички изисквания на ACO и FIA в клас GT1, както и преработената версия CCX, която ще се възползва от новата патентована окомплектовка на контролните прибори. Chronograph Direct Focus Instrument Cluster намалява с близо 50% времето, което водача отделя за съблюдаване на основните показатели при движение.