Четириместният спортен автомобил се очаква на пазара през 2023 г.
Шведският производител на суперспортни автомобили представи още през 2020 г. първия си мега GT, който според собствените му изявления трябва да засенчи всички GT на света, а също и повечето хиперавтомобили. Шведите насрочиха пускането му на пазара за 2023 г. Сега започва финалната тестова фаза.
Четириместният автомобил – първият от марката, между другото – разполага с три електрически двигателя и трицилиндров бензинов мотор. Общо 1850-килограмовата Gemera развива 1700 к.с. системна мощност и 3500 Нм въртящ момент. Моделът извлича тази сила от уникално хибридно задвижване. Трите електромотора, по един с мощност 500 к.с. и 1000 Нм на всяко задно колело и един с 400 к.с. и 500 Нм на коляновия вал, биват подкрепяни от трицилиндров бензинов двигател.
Трицилиндров мотор с 600 к.с.
Koenigsegg нежно го нарича "Tiny Friendly Giant" (мъничък дружелюбен гигант), или накратко "TFG". И TFG си го бива. Собствената разработка на фирмата черпи 600 к.с. и 600 Нм въртящ момент от два литра работен обем – посредством два турбокомпресора, създаващи голямо налягане. Максималните обороти на трицилиндровия двигател, който тежи само 70 килограма и е разположен централно, са 8500 в минута. Патентованата едностепенна трансмисия Koenigsegg Direct Drive се използва за предаване на мощност към предните колела. До максималната скорост от 400 км/ч не е необходима нито една смяна на предавки. 1988-килограмовата Gemera спринтира до 100 км/ч само за 1,9 секунди.
При нормален стил на шофиране GT модела за дълги пътувания би трябвало да има 1000 километра автономен пробег. Електрическият пробег е 50 километра; това е възможно благодарение на 10-киловатчасова литиево-йонна батерия с 800-волтова технология, разположена в пода на автомобила.
Външността на Koenigsegg Gemera внушава груба сила
Кристиан фон Кьонигсег работи върху хипер GT модела с полезни практични качества от 2003 г. Визуално дългата 4,98 м, широка 1,99 м и висока 1,30 м Gemera напомня малко за Koenigsegg CC от 1996 г. Предната част се отличава с тесни фарове и масивна паст на радиатора, надвесите са къси, огромните 21-цолови колела на предните и 22-цоловите отзад изцяло запълват калниците. Обути са с гуми Michelin Pilot Sport 4S с размери 295/30 и 315/30. Зад тях има керамични спирачки с 410-милиметрови дискове и шестбутални апарати отпред и 395-милиметрови дискове и четирибутални апарати отзад.
Достъпът до интериора за всички пътници е осигурен чрез падащи врати. Всички пътуващи седят на контурирани спортни седалки с карбонови черупки – разделя ги широка централна конзола. Не се съобщават цени за Koenigsegg Gemera, но тиражът на хипер GT автомобила е ограничен до 300 броя. Потвърдена е обаче годината на пускането на пазара: планирано е производството на четириместния хиперкар да започне през 2023 г.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Koenigsegg