Студията от 2015 и серийният модел от 2016 не ги делят само 12 месеца, но и 3000 нови части
Koenigsegg Regera сложи в малкия си джоб всички суперспортни автомобили. Със системната си мощност от над 1500 к.с. шведският екзотик 2016 се превърна в хит в класацията за мощност. Всички 80 екземпляра вече са продадени.
Забравете за Bugatti Veyron, Ferrari La Ferrari, Porsche 918 и McLaren P1. Автомобилната класация за конски сили се оглавява от Koenigsegg Regera. Дори Chiron на Bugatti се нарежда зад шведа. Неслучайно самото име Regera произлиза от шведския корен "владея" и в нищо друго не се цели новото оръжие на манифактурата за малки серии. Студията от 2015 и серийният модел от 2016 не ги делят само 12 месеца, но и нови 3000 части.
Koenigsegg Regera с повече от 1500 к.с.
За да се стигне до зашеметяващата мощност от над 1500 конски сили, са необходими, разбира се, няколко технологични трикa. Инженерите са поверили задвижването на мощния 1312 к.с. 5,0-литров V8, куплиран едновременно с три електромотора. Вместо обикновена интеграция на електрическа енергия при задвижването, два от електромоторите изпращат мощността си всеки от по 180 кВт директно към отделните задни колела.
Третият, 160 кВт мощен електрически двигател, е свързан към коляновия вал, за да компенсира луфтовете на въртящия момент на двигателя. Енергията на електродвигателите се доставя от мощната 800 волта батерия, с капацитет от 4,5 кВтч.
Необичайното електрозадвижване тежи 88 кг, с което Regera достига общо тегло от 1590 кг, значително повече от обичайните олекотени състезатели на Koenigsegg. Но увеличението си заслужава, защото мощността само на електродвигателите възлиза на 700 к.с. Така се стига до зашеметяващата системна мощност от повече 1500 конски сили и системен въртящ момент от над 2000 Нм.
Шведите са вложили особено много умствен потенциал при предаването на въртящия към задните колела. Комбинацията от двигател с вътрешно гоене и електромотор се куплира с хидравличен преобразувател на въртящия момент и едностъпална скоростна кутия на задната ос. По този начин се редуцират загубите на мощността с 50%, заявяват специалистите на Koenigsegg. Regera вдига 50 км/ ч само на електричество и след това V8 се включва директно в играта. Ако батерията е твърде слаба, V8 задвижва третия електрически двигател като генератор и по този начин доставя мощност към батерията.
0-400 км/ч само за 20 секунди
Подобно на гигантската мощност на двигателя са и характеристиките на автомобила, Koenigsegg Regera, забива 100 от нула само след 2,8 секунди. Нула – 200 са факт след 6,6 секунди. Маркерът 300 км/ч пада след 10,9 секунди и 400 км/ч биват достигнати след 20 секунди. Междинният спринт от 150 до 250 км/ч отнема 3,9 секунди. Още въпроси?
Шведският крал използва трик и по отношение на аеродинамиката. Задното крило се разгъва електрически, а при ниска скорост се прибира напълно в разчупената задна част. Всички отвори в каросерията могат да се затварят автоматично в зависимост от режима на шофиране. За да предизвика шоу ефект на паркинга от смартфона се активират "Трансформърс функции".
Още от самото начало беше ясно, че няма да бъдат произведени повече от 80 екземпляра от Regera. И всички те вече са продадени на цена от около 2 милиона евро.