Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Когато 4 гуми не са достатъчни, защо да не ги направим 6?

16.08.2022 08:00

Mercedes създадоха изцяло нов сегмент - 6х6 автомобилите, а ние ще видим актуалните предложения.

Изборът от модели с 6 колела е изключително малък в момента, но постепенно се появяват все повече подобни модели. Ателиета за преработване на автомобили започват да правят все по-радикални модели с 6х6 задвижване, а последният такъв ни остави без думи - Rolls Royce Phantom 6x6. Той е дело на Александър Дантън и наскоро набра момментална популярност в интернет и социалните мрежи.

Всичко започна, когато Mercedes-AMG създаде триосен пикап на базата на G 63 през 2013 г. Тогава силовото подразделение на Daimler даде на своята G-класа шест колела вместо четири и поиска 451 010 евро с ДДС. В замяна клиентите получиха екстровертен екстремен офроудър с 544 к.с., 5,5-литров туин-турбо V8 и всякакъв вид луксозно оборудване.

Наполовина Phantom, наполовина Серия 7

Луксът винаги е на фокус, щом става въпрос за творбите на Александър Дантон, който редовно пуска диви превозни средства под своя лейбъл „Danton Arts Kustom“. Сега французинът трансформира Rolls-Royce Phantom от 2005 г. в шестколесен "Конник на Апокалипсиса". За целта луксозната машина е разрязана, за да бъде поставена нова задна част на базата на BMW Серия 7 (E65). Всички видове офроуд оборудване се съхраняват зад удължената задна врата – включително и огромните офроуд гуми, които са поставени върху крещящи 24-инчови джанти. Разбира се, следата на автомобила е разширена значително. Жълти фарове, ролбари и всякакви защитни каросерийни елементи допълват дистопичния вид. От друга страна, V12 агрегатът от Rolls Royce с 453 к.с. под капака остава непокътнат.

Mercedes-AMG създадоха култ

Трябва да разгледате отблизо автомобила, който в момента се предлага за продажба чрез онлайн платформата "Cars & Bids". Той е дело на американско ателие и изглежда, сякаш е дело на Brabus. Дизайнерът, обаче, е поръчал само няколко части от каросерията на Brabus. Стандартен G 550 от 2017 г. формира основата за този конвертиран модел. Допълнителната двойка колела не се задвижва и следователно само се влачи. Четирилитровият V8 също остава в стандартната версия и съответно доставя 422 к.с. Шофирането на бежовия колос не изглежда особено забавно, защото скоростомерът показва само 600 мили (приблизително 966 км). Преобразуванет в 6х6 модел, обаче определено ще доведе до подобрение по отношение на наличното пространство. Има много място за краката на втория ред седалки, зад който има огромно товарно отделение, което очаква да бъде натоварено с багаж. Трети ред седалки липсва.

Три оси при пикапите

От само себе си се разбира, че превозно средство като оригиналното 6x6 творение на AMG не остава само за дълго и въображението на тунерите и дизайнерите започва да разцъфтява. Brabus, Dartz и компания атакуваха G-класата 6x6 и добавиха производителност и оптични подобрения. По онова време Mansory вдигна топката в тунинга на ново ниво и преобразува Mercedes G 65 AMG с шестлитров битурбо V12 с 612 к.с. в 6x6. Резултатът е уникална единична бройка, наречена Mansory Gronos One-to-one, който в момента се продава от холандския дилър Auto Leitner. И може да се счита за изгодна сделка: триосното превозно средство, струващо 1 282 700 евро през 2013 г., струва "само" 849 000 евро девет години и 56 000 километра по-късно. Но защо почтената G-класа винаги трябва да служи като база за 6x6? Бързо изчезналият пикап Mercedes X-Class също може да бъде чудесно представен със задвижване 6х6, както доказва друг търговец на автомобили от Холандия.

Шестколесни пикапи? Разбира се, американците отдавна могат това. Jeep Gladiator, на базата на който вече са реализирани няколко 6x6 конверсии, очевидно е особено популярен сред американските ценители на офроуда. Това важи и за конверсията от SoFlo Jeeps, наскоро продадена в Ebay, която носи бойното, но трудно за запомняне име Oculus Tron 6x6 Hemi Hellcat. Но това не е единствената друга опция за задвижване на още две колела. Ram 1500 например е друг обичан модел. Новият Ford Bronco не е пощаден от подобни намеси в техниката и оптиката. Със своя Dark Horse 6x6, Apocalypse Manufacturing сега предлага триосно преобразуване на Ford Bronco. Maxlider Brothers от американския щат Илинойс също могат да добавят още една ос на вашия Bronco.

Коментари
comments powered by Disqus