Все по-често се задава въпросът дали европейските автомобилни салони имат бъдеще
Европейските автомобилни изложения са обречени да изчезнат? Този въпрос все по-често се задава, защото има сериозни причини за него.
Във всеки случай и макар да се смяташе, че броят на проблемите достигна своя връх на миналогодишното световно изложение в Париж, все повече производители обявяват, че няма да отидат във Франкфурт.
Упреците срещу известното немско месе са добре известни: високи разходи и огромно присъствие на местни марки. Някои, като BMW и Mercedes, не се колебаят дори да инвестират в цели сгради. Местната общественост е доста открито прогерманско ориентирана (пазарният дял на чуждестранните марки в страната е един от най-ниските в света). Това е една от причините другите марки да не инвестират в панаирните площи във Франкфурт през септември.
Така например единственият представител на концерна PSA ще бъде Opel, който, както е вярно, той там се чувства на свой терен (централата на марката е само на няколко десетки километра от Франкфурт).
FCA (Fiat-Chrysler) реши също да спести пари, включително и за първи път няма да бъде представен Ferrari, след като Германия е един от основните му пазари.
Що се отнася до азиатските марки, не очаквайте да намерите там щандове на Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan или Toyota. Сред големите изненади отбелязваме и липсата на Kia, която има своя европейска централа на 5 минути пеша от изложбения център на столицата Хесен.
Що се отнася до Renault, френският производител си позволява само скромен открит щанд. Странно защо това толкова скромно присъствие, след като марката с ромба има две големи новости, които може да бъдат представени там: Clio и Captur.
Ако немските концерни ще присъстват, както вече бе казано, чрез техните търговски марки, някои от тях също са затруднени по отношение на чуждестранните марки, които са тяхна собственост. Така BMW няма да представи Rolls-Royce, а Volkswagen ще направи същото с Bentley и Bugatti. Свързаният с Mercedes-AMG, Aston Martin също ще бъде сред отсъстващите.
Всички тези сериозни проблеми вече тревожат организаторите на предстоящия Mondial de l'Automobile 2020. Те не скрият, че работят върху дълбоко преработена формула. Дали това ще бъде достатъчно, за да бъде ограничено изтичането на марки и прогресивното намаляване на посетителите? Времето ще покаже.