Най-популярната автомобилна марка в руската столица е Hyundai
В Москва през януари 2016 г. най-популярната автомобилна марка е Hyundai, съобщава анализаторната агенция Автостат. За един месец южнокорейците са продали точно 2200 хил. автомобила. Това число е с 44% повече, отколкото за същия месец през 2015.
На второ място се нарежда Kia с показател от от 1800 коли. Това е с 6% повече, отколкото през 2015. Тре тата позиция заема Toyota. През месеца японската компания е регистрирала 1300 нови продожби. Продадените автомобили на марката в Москва са с 36% в сравнение със същия месец на миналата година. В тази класация всеизвестната руска маркаLada не попада дори в първата десетка.
Най-популярните модели през януари 2016 г. в Москва е Hyundai Solaris. От този модел са продадени 1700 екземпляра, което е с 2,5 пъти повече, отколкото година по-рано. Следват го Kia Rio (646 бр. + 34%) и Skoda Octavia (574 бр. + 68%). През януари 2016 в столицата на Руската федерация са продадени общо 15300 автомобила. Този показател е с 4,3% по-висок, отколкото година по-рано.
Известно е, че продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили на руския пазар намаляха с 29,1% в сравнение с януари 2015. Тези данни посочва Комитетът на автомобилните производители от Асоциацията на европейския бизнес (AEB). Общо в страната са регистрирани 81 849 нови продажби на превозни средства през миналия месец, Това е най-лошият резултат за последните шест години. Антирекорд е записан през януари 2010 г., когато бяха продадени 74 000, а спадът в търсенето бе с 37%.