Пилотската линия на X-raid за рали “Дакар 2008” ще получи подкрепата на бившия рали шампион Колин Макрий. За предстоящото издание на легендарната надпревара отборът ще замени традиционния дизел с биоалтернатива благодарение на партньорството със северноамериканската компания AlgoDyne, специализирана в производството на екологични горива.
38-годишният Колин Макрий ще се присъедини към четирикратния ски шампион във фрий-райд дисциплината Герлен Шишери от Франция и настоящия носител на титлата в шампионата на ФИА за серийни автомобили Насел Ла-Атиах от Катар, които в началото на тази година защитаваха честа на X-raid в пустинното състезание. Негов навигатор ще бъде Тина Тьорнер, която си партнира с Юта Клайншмит за рали “Дакар 2007”.
Шотландецът, който през 1995 година бе на върха в Световния рали шампионат, има 25 победи в престижната надпревара, което го нарежда на четвърто място във вечната WRC-ранглиста.
McRae е известен не само с отличните постижения в традиционните рали състезания, но и с премеждията си в Дакар през 2004 и 2005 година. Той има четири етапни победи, постигнати в сътрудничество с опитната нваигаторка Тина Тьорнер. Шотландецът е печелил и престижното състезание Baja Portalegre. Но дори и извън кокпита, Макрий остава неразривно свързан с рали спорта. От една страна той може да се похвали с разработката на нов рали автомобил, а от друга – с една от най-успешните компютърни игри, която носи неговото име.
“Нямаше как да привлечем по-опитен и по-добър пилот от Колин. Той е мечта за всеки един отбор”, коментира босът на Свен Квандт. “Макрий е изключително известен и на територията на Северна Америка, домът на нашия нов партньор AlgoDyne, благодарение на впечатляващите участия на X-Games. През изминалата седмица в Мароко той активно тества нашия автомобил BMW X3 CC. Колин се чувстваше много добре по време на тренировкитре, той бе бърз и изглеждаше изключително ентусиазиран.
След дебютния си тест Макрий заяви: “X-raid и BMW X3 CC са най-точният избор. Екипът е малък, но за сметка на това добър и отдаден изцяло на работата. Мисля си, че може да се справим дори и с конкуренцията на заводските отбори. Автомобилът се представя на ниво. Въпреки че е предназначен изцяло за офроуд състезания, ми напомня много на рали автомобил. Впечатлен съм от високия въртящ момент на дизеловия агрегат на BMW. След кратък период на напасване успях наистина да усетя качествата на колата. Вече можем да се концентрираме върху оптимизация на поведението на BMW X3 CC и съответните настройки.”