Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Колко тежат спортните автомобили

14.04.2020 15:26

Петнайсетте най-леки и най-тежки спортни модела от тестовете на сп. sport auto

Теглото е враг на спортния автомобил. Масата винаги го натиска към външната страна на завоя и го прави по-малко маневрен. Ние претърсихме банката с данни на сп. sport auto и извлякохме от нея най-леките и най-тежките спортни модели. 

Тази тенденция в развитието изобщо не е по вкуса ни. Спортните автомобили стават все по-широки. И за съжаление – все по-тежки. Нека вземем за пример VW Golf GTI, еталон за компактен спортен модел. В първия GTI от 1976 г. 116-те конски сили на 1,6-литровия четирицилиндров мотор трябваше да се справят с малко повече от 800 килограма. 44 години и седем поколения по-късно GTI е с половин тон по-тежък. Някои ще възразят, че в замяна на това най-новият GTI разполага с 245 к.с.

И все пак - факт е, че теглото е естествен враг на спортната машина. Все едно каква мощ се крие под каросерията. Колкото по-високо е теглото, толкова по-тромав е автомобилът. Това е проста физика. Защото един спортен модел трябва да може не само да препуска в права посока, но и да бъде господар на завоите. А не още при първия опит да се отлепи от пистата под въздействието на центробежните сили. 

Panamera Turbo S E-Hybrid: 2368 кг!

Има много фактори за увеличаване на теглото. Автомобилите са длъжни да стават все по-сигурни. Производителите ги оборудват все по-богато. Независимо дали за безопасност или за комфорт – с по-дебело тапицирани седалки, електронно регулиране и повече изолационни материали срещу външни шумове. Кабелите и датчиците на електронните системи растат бързо като бурени. 

Автомобилите трябва да умеят все повече неща: да спират и да ускоряват самостоятелно в задръствания, да спазват лентата на магистрала, а един ден дори да се движат автономно. Това не означава, че сме против сигурността. Но сигурността и комфортът водят до по-високо тегло. 

Освен това, особено напоследък, производителите искат и са длъжни да търсят най-правилните от екологична гледна точка решения. Същевременно една след друга се раждат все по-тежки спортни гемии. Като например Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Лимузината с V8 битурбо двигател и електромотор тежи напълно заредена 2368 кг. Тоест с почти 300 килограма повече от Panamera Turbo. За да може една толкова тежка машина да бъде управлявана бързо в завои, е необходима сложна техника на окачването. Като например система за компенсиране на накланянето. Това помага, но качва килограми. Получава се дяволски кръг. 

Почти два тона разлика

Списание sport auto претегля всеки автомобил, участващ в тестове. Получените резултати послужиха за основа на тази статия. Ние претърсихме цялата си банка с данни, за да извлечем теглото на спортните автомобили, които сме представили през последните осем години. За отправна точка приехме 1 януари 2012 г. Така съставихме две класации – на 15-те най-леки и на 15-те най-тежки. В ранглистата на леките са представени най-вече радикалните машини за пуристи, като Caterham 620 R, Radical SR3 и KTM X-Bow, както и някои модели от малкия клас. 

Спортните автомобили с най-голямо свръхтегло притежават (с едно изключение) най-малко осем цилиндъра. Те са луксозни седани, големи купета или SUV модели. Най-лекият от тях тежи 2154 килограма, най-тежкият – над 2,5 тона. Разликата в теглото между най-лекия сред леките и най-тежкия сред тежките възлиза на 1906 килограма. Това отговаря на теглото на един Aston Martin DB11 с V12 битурбомотор.

В нашата фотогалерия ви показваме най-леките и най-тежките спортни автомобили, които списание sport auto е тествало от 2012 г. до днес. Важно е да се отбележи, че всички участници са били реално претеглени. С пълен резервоар и всички работни течности. Тоест, напълно заредени и готови за път. Не сме използвали данни на производителите.

 

Най-леките и най-тежките 15: Тегло на спортните автомобили
(Стойности, измерени от сп. sport auto от 1.1.2012 до 31.3.2020 г.)

Спортен автомобил

Тегло

Най-леките

 

1. Caterham 620 R 2.0

602 кг

2. Radical SR3 SL

765 кг

3. KTM X-Bow GT

883 кг

4. Lotus Elise S Club Racer

932 кг

5. Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet

976 кг

6. Lotus 3-Eleven

979 кг

7. VW Up 1.0 GTI

1010 кг

8. Alfa Romeo 4C

1015 кг

9. Renault Twingo Energy TCe 110

1028 кг

10. Mazda MX-5 G 132

1042 кг

11. Suzuki Swift Sport 1.6

1060 кг

12. Renault Twingo 1.6 16V 130

1108 кг

13. Alpine A110

1114 кг

14. Abarth 595 Pista

1115 кг

15. Lotus Exige 380 Cup

1121 кг

Най-тежките

 

1. Bentley Bentayga Speed W12

2508 кг

2. Bentley Continental GT Speed Cabrio 6.0 W12 4WD

2504 кг

3. Audi SQ7 4.0 TDI Quattro

2479 кг

4. BMW X6 M

2373 кг

5. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

2370 кг

6. BMW X5 M

2340 кг

7. Bentley Continental GT Coupé 4.0 V8 S 4WD

2324 кг

8. Porsche Cayenne Turbo S

2291 кг

9. BMW M760Li xDrive

2278 кг

10. Tesla Model S P100D 4x4

2275 кг

11. Porsche Cayenne Turbo

2257 кг

12. Lamborghini Urus

2256 кг

13. Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI Quattro

2185 кг

14. Mercedes-AMG S 63 L 4Matic+

2184 кг

15. Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI Quattro

2154 кг

 

 

Текст: Андреас Хаупт

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus