С еднолитров TSI (110 к.с.) и шестстепенна ръчна кутия струва в Германия от 23 117 евро
Хечбекът Volkswagen Golf VIII получи събратя на име Golf Variant и Golf Alltrack, стандартно комби и високопроходим вариант Интересното е, че ако в седмото поколение на Golf комбито беше по-дълго от хечбека с идентична основа (само поради задния надвес), сега не само дължината му, но и междуосието в сравнение с хечбека е по-голямо. И увеличението отива главно не към багажника, а към пространството на втория ред.
Червеното комби на снимките е оборудван със стилистичния пакет R-Line и мека хибридна система eTSI.
Дължината на комбито е 4633 мм, което е с 349 мм по-дълго от това на хечбека от осмото поколение и 71 мм по-дълго от последното комби. Междуосието е 2686 мм (съответно +50 и +51). Обемът на багажника в петместното оформление е 611 литра (+6 спрямо предишното поколение), като вторият ред е сгънат - 1642 (+22 литра). За сравнение, този показател на хечбека Golf VIII е 380-1237 к.с.
Безконтактното отваряне на петата врата (опция), разнообразието от закрепващи пръстени и куки в багажника и две гнезда на едно и също място (12 V и 230 V) - бяха предвидими. Повтаряне на двигателната гама от хечбекасъщо (може би с някои изключения). Тоест, набор от бензинови агрегати 1,0 и 1,5, плюс дизел 2,0, (все още не се говори за plug-in хибриди). Високопроходимият Alltrack, който дебютира заедно с обикновеното комби, също не носиизненади, тъй като беше направен по доказана рецепта.
Golf Alltrack получава фарове за мъгла под формата на десет шестоъгълника, като GTI / GTE / GTD, увеличен пътен просвет, пластмасов комплект по целия периметър на каросерия и задвижване на четирите колела 4Motion. В зависимост от двигателя той може да тегли ремарке с тегло до 2 т, твърдят запознати.
В Европа братовчедите Golf Variant и Alltrack ще бъдат лансирани в края на 2020 г. Извън Европа - през 2021г. Но в САЩ тези два модела няма да се върнат, където компанията вместо комбита засилва гамата на кросоувърите. Пред нас все още е Golf R Variant, който трябва да се появи или заедно с хечбека R, или малко по-късно.
Стандартното оборудване за повдигнатия с 15 мм Alltrack включва 17-инчови джанти, интериорно осветление, навигация Discover Media, интеграция на смартфон App-Connect Wireless, цифрово радио DAB + и отопляеми предни седалки.
Автомобилът получава един-единствен двигател - турбодизел 2,0 EA288 evo (200 к.с. и 400 Нм) от хечбека Golf GTD. Предавателната кутия е седемстепенна роботизирана DSG. Такъв Golf е способен да постигне максимална скорост 229 км/ч, а комбинираният разход на гориво при цикъл NEDC ще бъде 4,8 ла на 100 км. Освен това настройката за офроуд в системата за избор на профил на движение е в помощ на задвижването на всички колела в такъв автомобил.
В Германия цените на комбито Alltrack започват от 39 338 евро . За сравнение, обичайната модификация на модела с пет врати с еднолитров TSI (110 к.с.) и шестстепенна "механика" се предлага там от 23 117 евро.