Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Компактни BMW X модели с Plug-in задвижване

10.01.2020 11:37

Представяме новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e

BMW Group последователно продължава своята стратегия за електрификация и представя нови Plug-in хибридни модели за един особено популярен и динамично развиващ се автомобилен клас. С новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e през 2020 г. клиентите ще могат да се насладят на интелигентно управляваното взаимодействие между двигател с вътрешно горене и електромотор и на шофирането с нулеви локални емисии и в премиум сегмента на компактните Sports Activity Vehicle (SAV) и Sports Activity Coupé (SAC). Високоефективното електрическо задвижване и литиево-йонната батерия от най-ново поколение осигуряват на двата нови Plug-in хибридни модела на BMW електрически пробег до 57 км. Със средния си разход на гориво от 2,1 до1,9 л/ 100 км и CO2 емисии между 48 и 43 г/ км за BMW X1xDrive25e респективно 2,1 до 1,9 л/ 100 км и 47 до 43 г/ км за BMW X2 xDrive25e двата модела поставят стандарти в сегмента. Средният разход на електроенергия на BMW X1 xDrive25e е от 14,3 до 13,8 кВтч/ 100 км, съответните стойности на BMW X2 xDrive25e са от 14,2 до 13,7  кВтч на 100/ км. С бързото и прецизно адаптирано към конкретната ситуация на пътя разпределяне на мощността към предните и задните колела специфичното за хибрида задвижване на четирите колела осигурява гъвкава радост от шофирането и вълнуваща пъргавина.

Двата Plug-in модела разширяват голямото разнообразие в гамата от модели на BMW в сегмента SAV и SAC в премиум компактния сегмент. В него освен множество варианти с особено ефективни бензинови и дизелови двигатели за пръв път се предлагат и модели с електрифицирано задвижване. С това изборът включва икономични базови модели с трицилиндрови двигатели с вътрешно горене, новите Plug-in хибридни модели до екстремно спортния върхов модел BMW X2 xDrive M35i (среден разход на гориво: 7,1–6,8 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 163–154 г/км) с максимална мощност 225 кВт/306 к.с.

Моделната офанзива на BMW Group при Plug-in хибридните модели набира скорост с разширяването на гамата в премиум компактния сегмент. Актуалният избор се простира от MINI Cooper SE Countryman (среден разход на гориво: 2,1–1,9 л/100 км; среден разход на електроенергия: 13,9–13,5 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 47–43 г/км) и BMW 225xe Active Tourer (среден разход на гориво: 1,9 л/100 км; среден разход на електроенергия: 13,5 кВтч/100км; СО2 емисии (комбинирани): 42 г/км), през моделите на BMW Серия 3 и BMW Серия 5 до Plug-in хибридните лимузини на  BMW Серия 7. В момента се предлагат и четири BMW X модела с Plug-in хибридно задвижване. Като пионер в областта на електрическата мобилност компанията възнамерява до края на 20121 година да е продала над 1 милион електрифицирани автомобила. През 2021 година в Европа една четвърт от продадените от BMW Group автомобили ще бъдат електрифицирани, като до 2025 година техният дял ще достигне една трета, а през 2030 година – половината от всички продадени автомобили. До 2023 година BMW Group планира да разшири гамата си до 25 електрифицирани модела.

Plug-in хибридната система на новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e се състои от 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и разработено специално за модела електрическо задвижване от технологичната система eDrive на BMW Group. Двигателят с вътрешно горене развива максимална мощност от 92 кВт/125 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм. Той подава мощността си към предните колела в комбинация с 6-степенна трансмисия Steptronic. Електродвигателят развива мощност 70 кВт/95 к.с. и въртящ момент от 165 Нм и чрез едностепенна трансмисия задвижва задните колела. Така се създава специфично за хибрида задвижване на четирите колела, което осигурява на двата модела уникална в сегмента пъргавина и типичната за SAV и SAC гъвкава радост от шофирането. Спонтанното разгръщане на мощността на електромотора, който предоставя пълния си въртящ момент още от покой, позволява екстремно бързи реакции на променящите се условия на пътя. Освен това разположението на електромотора над задната ос допринася за хармоничното разпределение на теглото между осите на новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e. В комбинация с електронно управляваното взаимодействие на двете задвижвания винаги се осигурява уверено сцепление, което гарантира максимална стабилност на пътя, комфорт на возене и динамика при всякакви пътни и метеорологични условия.

Системната мощност на двигателя с вътрешно горене и електромотора е 162 кВт/220 к.с. Максималният системен въртящ момент на двете задвижвания е 385 Нм. Благодарение на тях новото BMW X1 xDrive25e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 сек, а новото BMW X2 xDrive25e ускорява до 100 км/ч за 6,8 сек. Освен това електрическият Boost на задвижването осигурява допълнителни резерви от сигурност и интензивен спортен дух, например при изпреварвания по междуградските пътища. Максималната скорост на новото BMW X1 xDrive25e е 193 км/ч и 195 км/ч на новото BMW X2 xDrive25e.

С най-модерната технология на акумулаторните клетки на своите високоволтови батерии новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e разполагат с големи резерви от електрическа енергия, които позволяват на водачите да изминат значителна част от пътуванията във всекидневието с мощността на електромотора, тоест с нулеви локални емисии. Литиево-йонните батерии от най-ново поколение имат бруто енергиен капацитет от 10,0 кВтч. Те осигуряват електрически пробег от 54 до 57 километра на новото BMW X1 xDrive25e и от 55 до 57 километра на новото BMW X2 xDrive25e. Със серийния кабел за зареждане високоволтовата батерия може да бъде заредена от обикновен домакински контакт. По този начин напълно изтощеният акумулатор може да бъде зареден до 100 % за около 5 часа. Само след 3,8 часа батерията бива заредена на 80 % от пълния си капацитет. С BMW i Wallbox тя може да бъде заредена за 3,2 часа до 100 % и за 2,4 часа от 0 до 80 %. Буксата за зареждане е разположена под капак на предния ляв панел на съответния автомобил.

С помощта бутона eDrive на средната конзола водачът може да влияе на работата на задвижващата система. При стандартната настройка AUTO eDRIVE интелигентното управление на задвижването осигурява оптимално взаимодействие на двата двигателя при всякакви ситуации на пътя. За да се повиши както ефективността, така и радостта от шофирането, при управлението на Plug-in хибридната система се взимат под внимание и данните от навигационната система. По този начин при активирано водене по маршрута в управлението на задвижването може да бъдат включени и предвиждащото управление на енергията, както и профилът на маршрута. За максимално ползване на електрическото задвижване може да се активира режимът MAX eDrive. При него новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e развиват максимална скорост от 135 км/ч. Освен това е на разположение и режимът SAVE BATTERY. Той позволява поддържане на нивото на заряд на батерията по време на движение или повишаването му чрез рекуперация. По този начин капацитетът на батерията може да бъде запазен за по-късно чисто електрическо шофиране, например в града. Превключвателят на контрола на шофирането може да бъде ползван независимо от съответния режим на задвижването. С него водачите на новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e могат да активират режимите COMPORT, SPORT и ECO PRO, за да повлияят на функциите на задвижването и окачването, както и на функционирането на системите за комфорт с електрическо задвижване.

Заради високия си електрически пробег и ниските СО2 емисии новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e отговарят на валидните за Германия критерии, за да бъдат регистрирани като електромобили, което осигурява и специални права на пътя.

Новото BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e се оборудват с акустична защита за пешеходци. При електрическо шофиране със скорост до 30 км/ч от система от външни високоговорители се генерира неподражаем, създаден специално за електрифицираните автомобили на BMW звук, който привлича вниманието на другите участници в движението към приближаващия се автомобил, без да понижава акустичният комфорт на пътниците. Освен това серийното оборудване на двата компактни модела на BMW с Plug-in хибридно задвижване освен 17-инчови алуминиеви джанти включва и двузонова автоматична климатична инсталация, както и стационарна климатизация. Предварителното кондициониране на интериора може да бъде активирано и дистанционно от смартфон чрез BMW Connected. Като алтернатива на базовото ниво на оборудване новото BMW X1 xDrive25e се предлага и като Модел Advantage, Модел Sport Line, Модел xLine и Модел M Sport. За новото BMW X2 xDrive25e се предлагат Модел Advantage, Advantage Plus, M Sport и M Sport X. Като допълнение към съответното ниво на оборудване за Plug-in хибридните модели се предлагат и почти всички опции, които са налични и за вариантите на BMW X1 респективно BMW X2 с конвенционално задвижване.

Разположението на високоволтовата батерия под задната седалка осигурява не само особено нисък център на тежестта, който повишава пъргавината на BMW X1 xDrive25e и новото BMW X2 xDrive25e, но и осигурява незначително понижаване на транспортните възможности в сравнение с вариантите на модела с конвенционално задвижване. В основното пространство на багажника вместимостта се запазва напълно. При новото BMW X1 xDrive25e вместимостта на багажника е 450 литра. Чрез сгъване на серийно разделените в съотношение 40:20:40 облегалки на задните седалки при необходимост вместимостта може да бъде увеличена до 1470 литра. Като опция за новото BMW X1 xDrive25e се предлага и теглич с подвижна глава. Максималният прикачен товар е 750 кг.

Коментари
comments powered by Disqus