Междувременно малкият SUV съществува в Китай от две години, липсват му обаче похвали
F-серията Hawale е представена от средно големите SUV модели Haval F7 и F7x. Междувременно малкият компактен Haval F5 съществува в Китай от две години. Липсват му обаче похвали, така че скоро ще претърпи сериозна промяна при появата на второто поколение.
F5 ще премине към новата модулна платформа Lemon, която се използва от Haval H6 и Dagou, а също така ще получи нов 1,5 турбо двигател (GW4G15K), генериращ обаче предишните 150 к.с. (според някои информации 156 к.с.).
Актуалният F5 (4470 мм × 1857 мм × 1638 мм, междуосие 2680 мм) се продава в Китай от октомври 2018 г. Той разполага с два бензинови четирицилиндрови турбо двигателя 1,5: GW4G15F (150 к.с., 210 Нм) се предлага с механична трансмисия, GW4B15A (169 к.с., 285 N • m) се предлага само със седемстепенна роботизиране предавателна кутия. Задвижването е само отпред.
Моделът е станал по-малък: дължина - 4450 мм (-20), широчиина - 1841 мм (-16), височина - 1618 (-20), междуосие - 2700 (+20 мм). В долния ляв ъгъл на задната врата няма табелка с надпис F5. Може да има йероглифи за „карнавал“, „играч“, „брат“ и други подобни. Какъв е трикът? Явно начин за персонализация.
Новия дизайн през септември предсказва концептът Haval F&L. И изглежда, че всички панели на каросерията и осветлението са нови. Haval F5 вече прилича повече на хечбек, отколкото на кросоувър. Може би това е, което публиката чака. Сега цените са в диапазона от 79 800 до 125 800 юана. Само Haval H2 е по-евтин, но месечно се продават около 1000 автомобила F5. За цялата 2019 г. са продадени 26 893 броя (нишожно количество по китайските стандарти).