За съкращенията информират Volkswagen, Ford, Toyota, Honda, Chrysler, Nissan и др.
Автомобилната индустрия по света бие тревога за недостиг на полупроводници, тъй като те все повече се използват в други продукти като смартфони или лаптопи. Поради това автомобилните производители са принудени да намалят производството на нови автомобили - по-специално Volkswagen, Toyota, Honda, Nissan, Ford, Chrysler и други вече са изправени пред проблем.
Например, според Nikkei Asia, Toyota намалява производството на пикапи Tundra в своя завод в Тексас и все още се опитва да разбере дали ще има достатъчно чипове за други модели. Nissan намалява производството на модела Note с 5000 броя през януари и обмисля да удължи намаленията до февруари. Volkswagen съкращава производството в Китай, Северна Америка и Европа, а Honda в Япония.
Полупроводниците са от решаващо значение за автомобилната индустрия. Използването им стана още по-широко разпространено, тъй като електрическите и самоуправляващите се автомобили стават все по-популярни и според KPMG Japan използват два пъти повече чипове в сглобяването си.
В допълнение, пандемията от коронавирус е принудила фабриките да намалят масово производството на автомобили. Производството на смартфони и лаптопи обаче продължава. Хората започнаха да купуват технологии по-често, което доведе до още по-голямо увеличение на произвежданите джаджи и в резултат на това използването на чипове.
Автомобилните компании не правят сами полупроводници, защото е твърде сложно - купуват ги от производители. И сега те изпитват нарастване на търсенето, което не може да бъде задоволено изцяло: купувачите обират лаптопи от рафтовете, за да работят у дома и да играят, и нови смартфони, провокиращи производството на нови устройства.
Доставките се забавят, например, от нидерланско -американския NXP Semiconductors и швейцарския STMicroelectronic - те нямат време да произвеждат достатъчно микросхеми, за да бъдат достатъчни за всички. Компаниите казват, че автомобилният пазар се е възстановил неочаквано от коронавирусната криза и не е лесно да се справи с нея.
Поради това се забавят доставките на резервни части от немските Continental и Bosch, които също се нуждаят от полупроводници в работата си.
Експертите казват, че може да отнеме шест месеца, за да наваксат търсенето на полупроводници.