Френските производители PSA Group и Renault са най-изложени на финансови наказания
Автомобилните производители, които не успеят да намалят емисиите на парниковите газове, рискуват да бъдат сериозно проверени от Европейския съюз.
Производителите от Renault до Mercedes-Benz в състава на Daimler "Рено" до са обречени да получат общи глоби над 14 млрд. евро, ако не успеят да се съобразят с по-строгите регулации на емисиите, които ще влязат в сила през 2020 г., сочи анализ на IHS Markit.
Само "сеизмична промяна" в търсенето на електрифицирани превозни средства може напълно да премахне прогнозните прекомерни емисии, пише в доклад в понеделник.
По-рано анализаторите от Exane BNP Paribas посочиха, че френските производители на автомобили PSA Group и Renault са най-изложени на финансови наказания, тъй като няма да успеят да отговорят на новите правила.
Автомобилните производители знаят от години за предстоящата промяна в политиката на ЕС и мнозина се борят да намалят средните емисии на автомобилния парк от въглероден диоксид, който уврежда. През 2017 г. емисиите на парникови газове от CO2 скочиха за пръв път през годините, след като купувачите изоставиха дизеловите автомобили с относително икономичен разход на гориво в полза на бензиновите автомобили след излъчването на емисиите на Volkswagen Group. Потребителите също така купуват повече SUV автомобили.
Прогнозата на IHS показва, че средното ниво на емисиите на автомобилния парк в ЕС е 122,9 г CO2 на километър, което е с 8 г по-високо от коригираната цел.
Плановете на автомобилните производители предвиждат изцяло нови електрически автомобили като кросоувъра Mercedes EQ C, както и фина настройка на съществуващата технология на двигателите. Всъщност много компании са на път да изпълнят трудните цели, казват анализаторите.
"Тъй като продължаваме да следим развитието на автомобилните производители и всички регулаторни промени, нашите прогнози могат да бъдат съответно коригирани", посочва IHS.