Сръбските автомобилостроители си поставят големи цели догодина
От Сърбия идва нова марка автомобил. Фабрично тя ще носи името Aqos, която ще даде началото на цяла моделна гама. Първата публична изява на Aqos ще бъде на автомобилното изложение в Женева.
Вече сме привикнали определени марки да отпадат от автомобилната сцена. Появата на нови марки обаче се случва само при различни проекти на дребни производители. Сега западните съседи се опитват да създадат и да наложат нова широкомащабна марка. Едновременно с това Aqos стартира с широки гърди и богато портфолио, като се започне от малки автомобили, SUV и спортни модели. Така сърбите дръзват да участват на автомобилното изложение в Женева 2016.
Програмата на Aqos обхваща 7 модела
Зад този амбициозен проект стои дизайнерът Саша Милованчевич, който по наша информация вече работи с различни големи производители на автомобили. Останалата част от отбора наброява автомобилни специалисти от Германия, Англия и Италия. Освен това Университетът в Белград е потърсил подкрепа от различни институти.
Досега моделната гама на Aqos беше само във виртуалното пространство. Aqos 25 е един компактен автомобил с 5 места и дължина 3,85 м. 1,2-литров двигател с мощност 95 к. с. ще задвижва задните колела на Aqos 25. С тегло от 940 кг, Aqos ще спринтира за 9,5 секунди от 0 до 100 км/ч и ще може да вдига 185 км/ч.
Мощни двигатели и задвижване изключително само на задните колела
Aqos възнамерява да атакува компактния клас с Vale 45. Четириместният автомобил с три врати е дълъг малко над 4 метра, тежи 1050 кг и 1,4-литров битурбо със 180 к.с. задвижва задните колела. Спринтът от нула до 100 км/ч продължава само 6,0 секунди, максималната скорост е ограничена на 235 км/ч. Aqos Zulu 60 е спортно купе от средната класа. Конструиран на основата на решетъчно тръбно шаси 2 + 2, местният вариант се задвижва от 2,4-литров V6, генериращ 270 к.с.. Дългият 4,29 метра Zulu също е със задвижване на задните колела. На тежащия 1250 кг Zulu са му необходими 5 секунди да стигне до 100 км/ч, а максималната скорост е 260 км/ч.
С Aqos Fastback сърбите дори са включили в програмата си голямо Coupé, което може да бъде по желание или с четири, или с две врати. Четиривратката е дълга 4,79 м и тежи 1700 кг, а двувратката - 4,69 метра и 1600 кг. Задвижването за задните колела се осъществява от 3,2-литров V6 битурбо с 370 к.с. Така и двата модела спринтират за около 5,5 секунди до 100 и развиват над 270 км/ч.
В сегмента на спортните автомобили сърбите стъпват с Aqos Javier. Дългият 4,61 метра двуместен автомобил е изграден върху тръбно шаси, като под предния му капак се крие 4,7-литров V10, който изпраща 505 к.с. към задните колела и ускорява тежащия 1370 кг Javier за 3,5 секунди до 100 и може да вдигне максимално 330 км/ч.
Aqos със SUV и супер спортен автомобил
Разбира се, не бива да липсва и атака в бум сегмента на SUV. Тук на ход е Aqos PEJA 4XL Off Road. Дългият 4,66 м с пет врати тежи 1800 кг и има задвижване на всички колела. Задвижването се осигурява от 3,7-литров V6 с 330 к.с., който набира кросоувъра за 7 секунди до 100 км/час и вдига максимално разрешените 250 км/ч.
Перла в короната на моделната гама Aqos PM е един чистокръвен супер спортен автомобил с ултра-плоска визия. Тук обаче сърбите все още са длъжници относно някои подробности. С кои модели ще щурмуват в Женева, е все още не се знае. А времето ще покаже дали Aqos ще успее да се наложи.