Reuters съобщава, че началният тираж ще бъде 10 000 автомобила и ще нарасне пет пъти
Американският стартъп Canoo ще представи първия си модел през 2022 г.: това ще бъде седемместен градски пътнически микробус. Той ще бъде последван от малък лекотоварен фургон за доставки (2023 г.) и спортен седан (2025 г.). Изявлението за гамата на новата марка се съпровожда със сделка, която ще позволи на Canoo да пусне публично предлагане (IPO) и да търгува на борсата NASDAQ под името CNOO. Помощ в това отношение оказва Hennessy Capital Acquisition Corp IV (HCAC), който създаде фиктивен SPAC за сливането, от което обединената компания Canoo Inc. (сега Canoo Holdings Ltd.) е на стойност 2,4 млрд. долара.
Фирмата твърди, че е разработила "най-плоската" модулна платформа тип скейтборд, която "преосмисля конструкцията на електрическите превозни средства", за да увеличи максимално използваното пространство вътре. Самоуправляващото се шаси съдържа всички най-важни компоненти.
Възможно е да има повече модели, както е видно от тийзър на компанията. Платформата остава непроменена, докато изборът на каросерия, които Canoo нарича „шапки“(top hats), е почти неограничен. Hyundai, който наскоро лансира марката Ioniq, вече се интересува от „скейтборда“.
Американската компания в края на юли в калифорнийската Фонтана показва теств на прототипа „на границата на възможностите“. За 19 месеца Canoo е провел над 50 "физически" теста.Известно е , че стартъпът създаден от вши служители на BMW, които по-рано са работили във Faraday Future.
Според съоснователя Улрих Кранц първият автомобил на Canoo ще бъде на разположение на американците от второто тримесечие на 2022 г. само чрез абонамент, автономният пробег на всеки от планираните електрически автомобили ще надвишава 250 мили (402,3 км) според стандарта EPA, а производството може да бъде извършено в Китай. Rueuters съобщава, че началният тираж ще бъде 10 000 автомобила и ще нарасне пет пъти до 2024 г. В същото време Canoo прогнозира приходи от 1,43 млрд. долара и първата си печалба от 188 млн. долара.