Първата кола, върху която ще бъде тествана новата технология, ще бъде електромобилът Leaf
Японската компания Nissan съвместно с изобретателя Хемиш Скот създадоха флуоресцентна автомобилна боя за каросерии. Веществото има свойство да акумулира ултравиолетовите лъчи през деня, след което в продължение на 10 часа свети, след като настъпи вечерта. Първата кола, върху която ще бъде тествана новата технология, ще бъде електромобилът Leaf.
Твърди се, че боята може да се съхранява в продължение на 25 години. Източник от компанията заяви, че сместа съдържа много рядко природно вещество, което се нарича стронций алуминат. То е твърдо и няма мирис на химическо или биологично инертно съединение.
Известно е, че за четвърта поредна година Nissan Leaf е номер едно сред електромобилите в Европа. През миналата година бяха продадени 14 658 електрически автомобила от японския бранд. Показателят е с 33% по-висок в сравнение с резултата от 2013 г.
В Европа собствениците на електромобили Nissan Leaf изминават средно годишно 16 588 километра. Този показател е с 40% по-голям от годишния пробег на средностатистическия европейски автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене (11 539 километра).
Leaf се появи на европейския пазар н началото на 2011 г. Две години по-късно електромобилът получи пакет с подобрения. Производството на автомобила се осъществява в завода в британския Съндърланд. Под капака на модела е монтиран електромотор със 110 конски сили, който позволява на модела да развие 144 километра в час. Автономният пробег с пълна заредена батерия може да измине повече от 160 километра.