Версията е по-близо до серийно производство и е оборудвана с конвенционална оптика, променени брони, други огледала и дръжки на вратите
До април 2018 г. компанията Toyota ще пусне на домашния си пазар ново такси и с абсолютна точност посочва, че автомобилът ще бъде представен след две години и половина. А на какво ще могат да разчитат клиентите, ще разкрие концептът JPN Taxi. Това е еволюция на шоу автомобила JPN Taxi Concept 2013. Производителят възнамерява да проведе виртуална премиера на превозното средство по време на автомобилното изложение в Токио в края на октомври чрез промоционално видео.
В сравнение с предшественика си тази версия е по-близо до серийно производство и е оборудвана с конвенционална оптика, променени брони, други огледала и дръжки на вратите.
Както и миналата концепция, новият хечбек с висок покрив е снабден с хибридна задвижваща система, използваща втечнен природен газ. Строго погледнато, работата по тази система все още не е приключила.
Японците не са предоставили обновен интериор на автомобила, така че фокусът е върху модела от 2013. Салонът се трансформира и побира инвалидна количка, ако това е необходимо.
По думите на авторите на проекта JPN Taxi трябва да олицетворява духа на японското гостоприемство. Надеждите на производителя са, че някой ден този автомобили ще бъде като архетип на японското такси, което сега е изключително широко разпространен с модела Toyota Comfort. Желанието на Toyota е като на британската компания LTC, която наскоро представи ново лондонско такси TX5.
Нека да припомним, че на автомобилното изложение в Токио Toyota ще покаже три нови концепта - купето S-FR, друга тема на горивни клетки, наречена FCV Plus и забавно "обърнат наопаки» Kikai.
Традицията
По-голямата част от такситата в Япония са главно местни модели като Toyota Comfort (Crown Comfort) и Nissan Crew, предназначени специално за това си качество. Внасяните автомобили (Mercedes, BMW, Audi) са рядки срещани, в общия таксиметров парк те имат едва 3%. Най-разпространените горива при японските таксита са втечнен природен газ или метан.
Всички таксита в Япония са оборудвани с автоматична врата за пътниците, която се отваря чрез натискане на бутон от водача. Разбира се, маршрутът на движение е очертан от GPS, освен това пътуването се заснема от камера.
Японските таксита се смятат за едни от най-скъпите в света. Цената на километър, разбира се, зависи от града, и дори от времето на деня (нощната тарифа е над 30% по-скъпа). За ориентир може да сравните следните числа: 285-360 йени (2,15-2,70 евро) се плащат за километър през деня. Ако на пътя има задръстване, таксата се изчислява в зависимост от времето, а не на километър. Ако маршрутът преминава през платен път, пътната такса се добавя към вашата сметка.