Предстоящото рали „Финландия” ще бъде последното в кариерата на аржентинеца Луис Перес Компанк, един от създателите на Munchi’s Ford WRT. Неговият навигатор Хосе Мариа Волта също ще окачи шлема на стената, за да се фокусира върху организацията в тима.
Компанк е карал като частен пилот с подготвен от заводския отбор на Ford автомобил през 2005 г., за да се присъедини към новосформирания Stobart година по-късно. Сезон 2007 маркира дебюта на Munchi’s WRT, за появата на който до голяма степен е отговорен именно Компанк - Munchi’s е веригата сладоледени къщи, която фамилията на аржентинеца притежава. Той е и водещ пилот на новия тим, като завършва сезона с актив от четири точки, спечелени на рали „Япония”.Тази година Munchi’s WRT е регистриран за 10 старта в календара на Световния шампионат с два автомобила Ford Focus RS WRC версия 2007. Водещ пилот на отбора е Федерико Вийагра. Луис Перес Компанк пропуска няколко старта заради бизнес ангажименти в Аржентина, като негови заместници са Хенинг Солберг и младия Бари Кларк. След рали „Финландия” титуляр в аржентинския тим, чиято програма включва още „Нова Зеландия”, „Испания” и „Япония”, ще бъде именно Хенинг.
Преди последния си старт, номер 30 във WRC, Луис изрази задоволството си от прогреса в отбора. „Мисля, че Munchi’s си осигури място в историята, след като стана първият аржентински тим в Световния шампионат. Постигнахме повече, отколкото очаквахме, благодарение на Малкълм Уилсън и Ford, с които работихме през годините.”
36-годишният аржентинец оказва нужното внимание и на своя навигатор. „Винаги съм бил изключително благодарен на Хосе. Бил е до мен в добри и лоши моменти. Помогнал е много за развитието ми като пилот. Едва ли мога да открия повторно такъв навигатор, като него.”
Компанк признава, че е леко притеснен за предстоящия старт във Финландия, тъй като е пропуснал някои важни състезания, но допълва, че се чувства по-добре подготвен отколкото през миналата година.
„Това е рали, което обичам, тъй като отсечките са бързи, а многото скокове го правят изключително интересно. Ще имам голямо предимство с оглед на новите правила за реда на стартиране, тъй като ще мога да следя идеалната линия и да виждам отдалеч точките за спиране. Единственото, което искам, е да се забавлявам и да напусна рали спорта след най-титулуваното състезание с най-силните пилоти на света.”