Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Концептът Mercedes-Benz C 111-II чества 50 години

26.03.2020 10:57

Прототипът остава специален автомобил в историята на немската марка с трилъчата звезда

От 12 до 22 март 1970 г. Mercedes-Benz представя на своя щанд на автомобилното изложение в Женева концепта C 111-II, „автомобил-мечта“, служещ и като експериментален автомобил, който днес празнува своята 50-годишнина.

Прототипът C 111 остава специален автомобил в историята на Mercedes-Benz. Замислен като лабораторно изследване, той е използван по-специално за разработване на роторния двигател Wankel  и поставя няколко скоростни рекорда през 70-те години на миналия век, всички без да водят до сериен модел.

Задвижван от роторен двигател Wankel, способен да достигне максимална скорост 300 км/, първият прототип C 111 с каросерия от фибростъкло, подсилено с пластмаса, оборудван с врати тип „пеперуда“ и с ливрея Weissherbst (сиво вино) впечатлявя  наблюдателите, присъстващи на автомобилното изложение във Франкфурт през септември 1969 г. Тогава концептът C 111, това е първото му име, след това  ще бъде представен на редица изложения (Лондон, Брюксел, Чикаго ...) преди ще стане обект на нова версия, представена през март 1970 г. в Женева: концепцтът C 111-II.

Дизайнът на прототипа C 111-II е осъществен изцяло на компютър, който е първият за времето си, а неговата аеродинамика, създадена под ръководството на Бруно Сако и Йозеф Галитцендьорфер, е разработена с помощта на въздушен тунел. Тази работа води до фини модификации на покрива, задния багажник и калниците, които в крайна сметка позволяват концептът C 111-II да бъде по-ефективен (с 8%) от предшественика си.

В Женева под капака на прототипа C 111-II е монтиран роторен двигател Wankel, развиващ 350 к.с., чието изпълнение журналистите имажа възможност да оценят на 10 и 11 март 1970 г. по време на тест за пресата, организиран на пистата Monthoux, разположена недалеч от Женева. Но в края на годината Mercedes-Benz ще се откаже от роторния двигател, за да го смени с 3,5-литров V8 агрегат.

Концептът C 111-II трябваше да роди модела C 111-II D през 1976 г., версия задвижвана от петцилиндров 3,0-линтров мотор с мощност 190 к.с., което му позволи да постигне на 12 юни 1976 г. първия скоростен рекорд на прототипа на италианската писта Нардо.

Един рекорд не е сам за себе си. Той ще изисква и други, тъй като концептът C 111-II D и неговите версии (C 111-III от 1977 г. и C 111-IV от 1979 г.) ще постигнат общо не по-малко от 16 скоростни рекорда в края на 70-те години (концептът C 111-IV, задвижван от 4,8-литров V8 бензинов 500 к.с. двигател ще бъде постигне през май 1979 г.скорост 403,978 км/ ч).

Ако искате да научите повече за концепта C 111, скоро изданието Motorbuch Verlag Stuttgart ще пусне книга, озаглавена „Mercedes-Benz C 111“, посветена на историята на прототипа.

Коментари
comments powered by Disqus