Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Концептът Nissan IMk предлага решение за града

01.10.2019 15:18

Вътрешното пространство е пряко свързано с външната среда поради прозрачния покрив

Nissan представя концепта IMk, построен за автосалона в Токио, наследник на футуристичната гама IMQ, IMx и IMs. Производителят го нарича „нов тип електрически автомобил“, който позволява „уверено и тихо“ да се движите из града, като в същото време предоставя на водача „сила и динамика“ и „отзивчивост, както в натоварен трафик, така и по забележими пътни наклони“. Но динамичните характеристики или ускоряването не са посочени в пресинформацията.

Дължината, широчината, височината на демо автомобила са 3434, 1512 и 1644 мм. Във външния вид специално се следва курс към минимализъм. Цветът на каросерията Akagane имитира червеникав бронз или мед. Разбира се, в новата интерпретация в декоративната радиаторна решетка V-motion са вградени различни сензори.

Изпълнителният директор на Nissan Design Сатору Таи казва, че IMk трябва да се вписва безпроблемно както в градските зони, така и в традиционните японски пейзажи. А дизайнерът Шиндзи Хиросава добавя, че са използвали японския подход „първо материалите “.

Според Сатору Таи японското ДНК е включено във външния вид на компактния IMk под формата на линейни шарки на мизухики, тънки канапи от японска оризова хартия. Линиите на броните, джантите, гумите, прозорците, светлините, покрива и спойлера се вливат една в друга, визуално съчетавайки предната, страничната и задната част на електрическия автомобил.
Вътрешното пространство в IMk е пряко свързано с външната среда поради прозрачния покрив. Формите, материалите, цветовете и текстурите вътре са проектирани да насърчават релаксацията.

Долната част на салона е украсена като архитектурен детайл ангава (външният край на пода на традиционна къща, а не татами-дърво, изработен от дърво или бамбук; верандата обгражда стаите), подът е покрит с килим в цвят кафе с метализирани конци, а долната част на вратите със скрити светлини се отнася до техниката на дърворезба. върху дървото кигуми.

При описанието на технологията компанията е пестелива, но обещава нова платформа в концепта, най-нова версия на комплекса от асистенти за водача ProPILOT 2.0, включително автономно управление по магистрала без използване на волана и самостоятелно паркиране без хора в салона с използване на смартфон (автомобилът може да бъде извикан от собственика от неговото паркомясто). Чрез смартфона водачът се идентифицира, настройват се предпочитаните климатични параметри, осветлението и позицията на седалките, планиране на пътуване, като  отчита променящия се трафик.

Призматичният, прозрачен, безрамков монитор създава ефекта на изображения, плаващи във въздуха, които могат да бъдат анимирани. Например прелистването на на картите е придружено от ято птици, които летят вътре.

Също така в концепта е включена система от допълнителна (разширена) реалност Invisible-to-Visible (I2V). Тя използва собствените датчици на автомобила и данни от „облака“, за да разчупи границите на видимата среда (например, ще покаже задръстване или авария, която не се вижда от завой или ъгъл на сградата). I2V също знае как да общува с хората, изглеждайки вътре като виртуален аватар.

Концептът включва система за интегриране на автомобила в електрическата мрежа на дома на Nissan Energy Share (превозно средство до дома).

Когато електрическият автомобил е паркиран и свързан с домашна станция за зареждане, той може не само да се зарежда, а напротив, да действа като аварийна ситуация или просто буферна батерия за къщичка, натрупвайки енергия от слънчеви панели или намалявайки потреблението на енергия от домакинската градска мрежа в електрическите "пикови часове ".

Проектът е замислен като превозно средство, което намалява стреса при всеки дневните пътувания из града.

Като цяло, на автомобилното изложение в Токио, компанията обещава да представи 14 автомобила, отдавна известни и представени онлайн през тази година, по-специално, хибридния Serena e-Power с летни актуализации на външен вид и оборудването, електрическия Leaf e + с по-мощна батерия (от 40 до 62 кВтч), модифицирания през пролетта GT-R (50th Anniversary, Nismo) или наскоро актуализирания седан Nissan Skyline с вече споменатата система за подпомагане на водача ProPilot 2.0.

Коментари
comments powered by Disqus