Renault планира значително разширяване на гамата от електрически модели
Според информация на добре запознати със стратегията на Renault колеги от френския интернет портал за автомобили "L´Argus", електрическият SUV носи вътрешнофирмен код "BCB" и използва новата технологичната платформа CMF-EV ("CMF" от „Common Module Family” и "EV" за „Electric Vehicles”). Очаква се серийният модел да бъде представен още през месец октомври 2020 година, като първоначалните планове са били това да се случи на автосалона в Париж, който тази година няма да се проведе. Пазарната премиера на компактния SUV с електрозадвижване ще последва през пролетта на 2021 година.
Моделът с кодово название BCB ще струва около 33 000 евро
Общата дължина на SUV модела BCB ще бъде 4,20 метра (малко по-голям от Captur), а дългото му междуосие ще гарантира много просторен интериор. В зависимост от капацитета на използваната батерия, автономният пробег ще варира между 550 и 600 километра. За момента не са известни други тегхнически подробности, но с цената от 33 000 евро Renault се прицелват точно по средата между DS3 Crossback E-Tense и Peugeot e-208.
В стилистично отношение BCB е ориентиран към представената през месец март концептуална студия Morphoz и ще използва някои от елементите в нейния дизайн. Срещуположно отварящите се врати, индивидуалните седалки и огромният панорамен покрив обаче няма да стигнат до поточната линия също както и твърде експресивно оформената предница и възможността за добавяне на допълнителни акумулаторни елементи в специални центрове за удължаване на пробега. За сметка на това, серийният ВСВ ще разполага с висок клиренс и каросерия, отличаваща се с изразителни форми и контрастни защитни панели.
Електрическият SUV с код HCC ще бъде от калибъра на Kadjar
На същата технологична платформа френската компания ще разработи и втори електрически SUV с обща дължина 4,45 метра. Засега моделът от калибъра на популярния Renault Kadjar е известен под кодовото название HCC и се очаква на пазара още през 2022 година. Планира се ВСВ и НСС да се произвеждат във френския завод на Renault в Дуе.
Модулната технологична платформа CMF-EV е съвместна разработка на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, създадена за модели с изцяло електрическо задвижване. Гъвкавата концепция позволява използването на акумулаторни батерии с различен капацитет и размери (височина) в зависимост от приложението, което на свой ред дава възможност за реализация на модели с различна форма и размери на каросерията – от класически седани до SUV модели. Платформата може да се променя и в дължина, с което се разкрива възможност за вграждане на различен брой акумулаторни елементи и съответно създаване на варианти с различен автономен пробег. Модулната концепция на CMF-EV позволява също използване на един или на два тягови електродвигатели за варианти с един или с два задвижващи моста. Освен това платформата е напълно съвместима с всички електронни системи за асистенция на водача, използвани в рамките на алианса.