ZOE e-Sport демонстрира ангажимента на марката към развитието на електромобилите
ZOE e-Sport е построен върху платформата на ZOE и е превърнат в състезателен автомобил, черпейки от тригодишния шампионски опит на Groupe Renault във FIA Formula E Championship, състезателна серия за напълно електрически едноместни болиди. Formula E е любим шампионат заради уличните си трасета в центровете на някои от най-големите градове в света. Така се осигурява достъпен начин за масовата публика да гледа високоскоростни състезания с електрически автомобили. Renault ZOE e-Sport се отличава със спортен дизайн и същите цветове на купето, с които са боядисани новите едноместни болиди на Renault e.dams. Купето на концептуалния Renault ZOE e-Sport, чието тегло е 1400 кг, включително батерията (450 кг), е изработено изцяло от карбон. Прототипът ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди
“Заданието пред създателите на Renault ZOE e-Sport беше кратко - „Забавлявай се!”. Затова измислихме нещо между сериен модел и състезателен автомобил. Той е перфектен за любителите на екстремни изживявания зад волана”, споделя Стефан Жанин, дизайн директор концептуални автомобили. “В Renault вярваме, че електрическите автомобили са способни да отговорят на нуждите на всички клиенти, поставяйки ударение върху удоволствието от пътуването. И Renault Renault ZOE e-Sport е израз именно на това”, допълва Ерик Фентьон, директор на програмата за електрически автомобили
Принадлежността на Renault ZOE e-Sport към Формула E е очевидна
Цветовата схема е вдъхновена от цветовете за сезон 2016/2017 на настоящия шампион Renault e.dams. Подобно на едноместния болид във Формула Е на Renault e.dams, купето на Renault ZOE e-Sport е изработено от карбон и е изключително аеродинамично и ефикасно, благодарение на спойлер, позициониран под предната броня, равен под, вдъхновен от Formula E дифузьор и голям спойлер над вратата на багажника, в който е вградена стоп светлина. Шасито е конструирано като тръбна стоманена клетка с предпазни панели от кевлар. То отговаря на стандартите за безопасност на FIA, което означава, че Renault ZOE e-Sport може да се пилотира на писта. Седалките RECARO са професионални, тип „черупка” и са снабдени със състезателни предпазни колани. Правоъгълният волан дава на водачите по-широко зрително поле, като това, на което се радват пилотите на Renault във Formula E. Подобно на Formula E, водачът може да регулира настройките на задвижващия агрегат и да контролира консумацията на енергия. Панелът на арматурното табло има три зони, които позволяват управление на скоростната кутия, режима на задвижване (четири възможности) и разпределението на спирачното усилие. Цветовете и материалите, избрани за кабината, изразяват спортното наследство на автомобила. Черното е основният цвят, контрастират няколко сини нюанса и – специални за контролерите – алуминий. Седалките, воланът и панелите на вратите са облицовани с Alcantara.
Renault ZOE e-Sport се задвижва от два мотора с близо почти 460 к.с.
Двата мотора са идентични, като единият е монтиран отпред, а другият отзад. И, подобно на Formula Е, те разчитат на магнитна технология с голям капацитет, която оптимизира енергийната ефикасност. За да използва цялата тази мощ, батерията на Renault ZOE e-Sport е с капацитет 40 кВтч. Прототипът разчита на разработена от състезателните инженери на Renault електроника, която точно и динамично следи изразходваната енергия като функция от моментните нужди на водача. Управлението на енергията е напълно конфигурируема и регулируема след всяко пътуване или по време на състезателните уикенди. Електронните настройки предлагат четири режима на задвижване, които адаптират автомобила според желанията на водача, в зависимост от това дали иска динамика или по-дълъг пробег. Те могат да се настроят и според различните видове писти и стилове на управление, като се регулира подаването на мощност между двата мотора, за да се постави по-силно ударение върху предно или задно задвижване. И не на последно място, подобно на Formula E, автомобилът разчита на въздушна и водна охлаждаща система с монтиран отпред радиатор, която гарантира, че батерията и управляващата електроника ще работят оптимално при всякакво натоварване.