Huawei иска да стане мощен доставчик на „интелигентни решения“ в Китай, колкото Bosch
Chery Automobile и Huawei Technologies подписаха всеобхватно рамково споразумение за сътрудничество. Става дума за разработване на електрически и електронни архитектури за „интелигентни автомобили“, пилотски кабини за тях, автопилот, информационни и комуникационни технологии (включително 5G комуникации), „интелигентна енергия“, облачни услуги и инфраструктура „големи данни“. Вярно е, че не самата Huawei ще работи с Chery, а с нейната дъщерна компания Smart Car Solutions BU.
Споразумението бе подписано от Уанг Джун (вляво), президент на бизнес звеното Smart Car Solutions, и Гао Синхуа, вицепрезидент на Chery. Шефът на Chery Ин Тонг наднича отзад вдясно. Шефът на Huawei, 76-годишният Рен Дженффей, не участва в церемонията. Вместо това дойде маркетинг мениджърът Чи Лингчун.
Сега с „интелигентните автомобили“ се занимава подразделението Chery New Energy, което през септември представи модулната платформа @Life. Гамата интелигентни автомобили включва Ant eQ „малка мравка“, SUV Tiggo e, „голямата мравка“ на Mayi и седан Arrizo e.
Huawei се стреми да стане толкова мощен доставчик на „интелигентни решения“ в Китай, колкото Bosch е в Европа и САЩ. Китайският концерн вече си сътрудничи с повече от 30 автомобилни марки. Той популяризира системата Huawei HiCar, която се счита за еквивалент на Apple CarPlay, и обединява 18 компании в 5G екосистемата. Сред тях са BAIC, BYD, Changan, Dongfeng, FAW, GAC, Great Wall, JAC, SAIC и, разбира се, Chery.