За тази цел британците разработват поредица от усъвършенствани сензорни технологии
Изследователският проект на стойност "няколко милиона паунда" в бъдеще ще позволи на автомобилите на Jaguar Land Rover да се движат в автономен режим "върху всяка повърхност или терен." За тази цел британците разработват поредица от усъвършенствани сензорни технологии. Благодарение на камери, ултразвукови сензори, радари и LIDAR автомобилът трябва да сканира и анализира ситуацията около него на 360 градуса. Изкуственият интелект и системата Terrain Response ще бъдат в състояние да предвидят вида на пътното покритие напред (трева, чакъл, пясък, сняг, вода), да регулират скоростта, настройките на окачването, самостоятелно да включат различни офроуд асистент.
"Ние не искаме да ограничаваме автономното управление само до движение по магистрала. Когато водачът напусне асфалта, той не трябва да бъде лишен от подкрепата и помощта на изкуствения интелект, казва Тони Харпър, ръководител на научните изследвания в JLR. - Нашата компания е световен лидер във всички офроуд технологии. Новата инициатива ще укрепи позициите в този сегмент".
В тестовете участват два екземпляра на модела Range Rover Sport. Техните сензори разпознават спецификата на релефа напред на разстояние от пет метра и по този начин си проправят «3D-път." Автомобилите са в състояние да "комуникират" един с друг.
Специалистите на JLR, наред с много други неща, ще се погрижат електрониката да идентифицира корени на дърветата, камъни и надвиснали клони. Ако водачът носи върху покрива багажник или велосипеди, но на някое място не може да премини поради ниската височина, автомобилът предупреждава, като излъчва послание върху сензорния екран. Освен това се разработва и система за комуникация между автомобилите (V2V), която ще бъде особено полезна при движение в колона: движещият се отпред автомобил предава информация на следващите го за препятствията (Off-Road Connected Convoy). Компанията не посочва обаче, кога автопилотът ще стане окончателно готов и ще бъде представен на пазара.