До 2025 г. в САЩ и Европа около 10% от всички нови продажби ще бъдат на абонамент
Схемата за притежаване на нов автомобил „по абонамент“ (може да се оцени като дългосрочен наем със собствени специфики) набира популярност. Производителите реагират, само че абонаментът за премиум марки е рядкост. Още по-интересното е новото предложение на този пазар: Jaguar Land Rover (JLR) обяви старта на услугата Pivotal („аксиална, централна, ротационна“). Съгласно договора клиентите могат да „закупят“ Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, Jaguar F-Pace (750 паунда на всеки месец, абонамент Blue), Range Rover Velar, Land Rover Discovery или Jaguar I-Pace ( 1150 паунда на месец, абонамент Indigo) и Range Rover Sport (1350 паунда, абонамент Violet) и Range Rover (1600 паунда, абонамент Ultraviolet).
Ежемесечно плащане покрива разходите за наем, застраховка, данъци, поддръжка и ремонт - само горивото ще трябва да се плаща отделно, обяснява JLR.
Интересен момент от услугата Pivotal: три месеца след началото на абонамента можете да върнете автомобила и да си направите почивка, а по-късно да подновите договора. Също така, на всеки шест месеца можете да променяте модела с всеки друг, предлаган от услугата, като приспособявате абонамента към вашите нужди.
По-късно най-новите модели Evoque и Discovery Sport ще бъдат включени в каталога на услугата, зареждащи се в мрежата - версиите а PHEV и Land Rover Defender. Предварителното тестване на услугата показа, че 80% от клиентите преди това не са притежавали автомобил Jaguar или Land Rover. Според прогнозата на консултантската компания Frost & Sullivan, до 2025 г. в САЩ и Европа около 10% от всички нови продажби на автомобили ще представляват абонамент - това е около 16 млн. автомобила. Подобна схема вече провеждат Volvo и Hyundai.