Действията на автомобилния производител са следствие от дизеловия скандал, предизвикан от Volkswagen
PSA/Peugeot-Citroen обяви, че ще публикува реалните данни за разхода на гориво за дизеловите си автомобили, проверени от независим орган. Действията на автомобилния производител са следствие от дизеловия скандал, предизвикан от Volkswagen, който е инсталирал софтуер в близо 11 милиона дизелови двигателя, предназначен да заблуди официалните изпитвания на вредните емисиите.
"Знаем, че имаме положително позициониране на пазара и искаме да се възползваме от тази благоприятна позиция като запознаем нашите клиенти по-подробно с това ", каза главният финансов директор на концерна Жан-Батист дьо Шатийон пред репортери вчера.
В свое изявление концернът PSA заявява, че никога не е монтирал в своите автомобили софтуер, който да контролира емисиите, само когато автомобилът се изпитва в лаборатория, нещо, каквото направи VW.
Дьо Шатийон подчерта, че PSA иска да намали объркването сред клиентите си, като публикува независими, реални числа.
Той каза още, че PSA е лидер сред автомобилните производители, които от години работят върху чистата дизелова технология чрез прилагане на филтри за твърди частици за намаляване на емисиите на сажди още преди 11 години , когато ЕС все още нямаше мандат за това изискване. Френският концерн оборудва всички свои нови дизелови Евро 6 двигатели със селективната каталитична редукция (SCR, най-ефективния начин за намаляване на емисиите на NOx, подчерта той.
От своя страна PSA заяви, че предприема нови технически мерки за разширяване на електрическото задвижване на автомобилите, които, както е известно, не се нуждаят от екологични тестове, тъй като техните емисии са равни на "нула".
Говорител на PSA подчерта, че компанията ще започне да публикува реални числа за показанията на вредните емисии и разхода на гориво през следващата пролет. Тестовете още не са започнали, , защото концернът не е финализирал преговорите с независимия орган.
Тестовете ще бъдат извършени с най-продаваните модели на трите марки PSA - Peugeot, Citroen и DS. Числата ще показват само емисиите на CO2 и разхода на гориво, каза говорителят пред Automotive News Europe.
PSA разчита на дизеловото гориво, особено на родния си пазар и в Европа. Европейските продажби на дизеловите автомобили на PSA през третото тримесечие са спаднали с 65%, в сравнение с 67% година по-рано, още преди 18 септември, когато избухна скандалът с дизеловите автомобили на VW.