Карлос Таварес заяви, че марката ще живее в рамките на новия автомобилен гигант
Марката Chrysler отдавна е в агония, а сега ситуацията е такава, че американците са оставили в гамата само седана 300 и минивана Pacifica, които принадлежат към сегментите, които губят популярност. Освен това миналата година търсенето на автомобили Chrysler на вътрешния пазар спадна с 13% - до 110 464 единици. На този фон се разпространяват слухове, че след създаването на концерна Stellantis подразделението Chrysler ще трябва да се сбогува . По време на пътуване до САЩ през февруари обаче, изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че Chrysler ще живее в рамките на новия автомобилен гигант.
Миниванът Pacifica и неговата базова модификация Voyager са локомотивите на Chrysler. В САЩ през 2020 г. са продадени 93 802 автомобила, което е само с 4%по-малко от предходната година. Цени - от 26 985 долара до 39 995 долара без доставка до дилъра .
Автомобилните производители постепенно премахват седаните от американските си моделни гами, но Chrysler 300 продава и продава, макар и лошо. През 2020 г. търсенето падна до 16 653 единици - минус 43%. Но 300 може да бъде купенс добрия стар Hemi V8 5,7 (368 к.с., 534 Нм) за 41 395 долара . Базовата версия с V6 3.6 (304 к.с., 358 Н м) струва 30 445 долара .
Таварес посети завода за монтаж Jefferson North, където сглобяват Jeep Grand Cherokee L, и говори предрепортери, дилъри и синдикати във виртуална пресконференция. Португалецът увери всички, че през следващите месеци екипът му ще определи посоката на развитие на марката и ще назначиа мениджър, чиито задължения временно се изпълняват от бившия шеф на подразделението за леки автомобили на FCA Тим Кунискис. Във виртуалната среща бяха обсъдени и варианти за развитие, един от които може да бъде превръщането на Chrysler в производител на електрически автомобили с акцент върху технологиите за автопилот.