Новият 3.0 Hurricane I6 Twin Turbo наследява V8 машините на концерна
Изцяло новият редови "шестак" разполага със система за принудително пълнене с два турбокомпресора и наследява американските V8 на концерна, използвани от марките Chrysler, Jeep, Dodge и RAM. За едни това може и да е вид кощунство, предвид митичния имидж на американските "осмаци", но пък в ера на повсеместна електрификация си е явление дори самата поява на нов двигател с вътрешно горене, при това с шест цилиндъра в редова конфигурация.
Интересното е, че двигателят беше разкрит поради техническа грешка - за няколко часа в американския сайт на Jeep за модела Wagoneer се появява опцията "Engine Upgrade" спрямо стандартния мотор (класически атмосферен V8 с работен обем 6,4 литра), която скоропостижно изчезва отново.
Иначе върху новата серия двигатели се работи от 2019 година, когато американските марки все още са част на концерна Fiat-Chrysler, а името му е доста звучно - Hurricane. Агрегатът има работен обем три литра, принудително пълнене с два турбокомпресора и има същите диаметър и ход на буталата (84 x 90 мм), както и предлагания в Европа двулитров четирицилиндров мотор (познат от модели като Alfa Romeo Stelvio и Jeep Wrangler).
Блокът и цилиндровите глави на Hurricane са направени от алуминиева сплав. Моторът ще се предлага минимум в две изпълнения: SO (Standard Output) и HO (High Output). Последното означение е заимствано от 90-те години, когато Jeep предлагаше редови шестцилиндров двигател с означението 4.0 High Output. При SO има по-ниско налягане на турбокомпресорите (1,5 бара) и по-висока степен на сгъстяване (10,4:1), мощността ще бъде над 400 к.с., а максималният въртящ момент ще е 610 Нм. Очаква се намаляването на разхода спрямо сравнимите като мощност V8 да бъде с около 15 процента.
До 507 к.с. максимална мощност
При High Output налягането на турбокомпресорите достига 1,8 бара, степента на стъстяване е 9,5:1, а алуминиевите бутала са ковани. Мощността при HO ще е 507 к.с., максималният въртящ момент достига 644 нютонметра. И при двата варианта стените на цилиндрите са със специално плазмено покритие (Plasma Transfer Wire Arc / PTWA слой). Системата за директно впръскване на горивото работи с налягане 350 бара.
Всеки от двата турбокомпресора при новия редови "шестак" отговаря за по три цилиндъра. Двигателят поетапно ще се появи в множество модели и ще има възможност да бъде използван и за PHEV хибриди, така че несъмнено ще използва и за новото поколение на Jeep Grand Cherokee.