Всъдеходът е представен в две дизайнерски вариации, а седанът - в един екземпляр
В края на миналата седмица TOGG (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu, турска автомобилна група), в присъствието на турския президент Реджеп Ердоган, представи първите си два леки автомобила в град Гебзе под формата на прототипи за предсерийно производство: електрическия кросоувър C-SUV и C-Sedan (имената не са окончателни). Първият чисто турски автомобилен производител проектира платформата, върху която възнамерява да изгради пет модела. Дизайнът на споменатата двойка автомобили е разработен в сътрудничество с Pininfarina Studio, докато собствените дизайнери на TOGG активно участват в създаването на екстериора и интериора.
Изпълнителният директор на TOGG Гюркан Каракаш смята, че производителите на електромобили и автомобили с високо ниво на автономност, които сега държат едва няколко процента от пазара, ще разпределят 40% от печалбата в индустрията до 2035 г., а 60% ще останат за фирми, произвеждащи „класически“ модели, вместо сегашните почти 100%.
Всъдеходът е представен в две дизайнерски вариации (различава се решетка), а седанът - в един екземпляр. Кросоувърът ще бъде първият, който ще достигне до клиентите.
Във външния вид на моделите C-SUV и C-Sedan можем да открием черти, напомнящи детайли на концепциите K350 и Hybrid Kinetic H600, създадени от Pininfarina. Но задвижването на турските автомобили е собствено: модулната платформа с възможност за промяна на основата и широчината, броя на електродвигателите и размера на задвижващата батерия е проектирана от инженери на TOGG и е 100% интелектуална собственост на компанията. Предното окачване е McPherson, а отзад – многозвенно.
Архитектурата на моделите предполага сравнително къси надвеси и голяма основа за простор в салона. Батерията, която е обичайна за автомобили, първоначално предназначени за електрическо задвижване, се намира под пода.
Салонът използва система с четири екрана: арматурно табло, мултимедийна инсталация, климатроник и пътнически екран. Последният дисплей е предпратка към Taycan. В това не се броят дисплеите от камерите за огледалата.
Предстои SUV C-SUV да стане сериен в края на 2022 г. и тогава ще има повече информация за него. На купувачите ще бъде предложен избор както версия със задвижване на задните колела със 200 к.с. (тук на задната ос се използва само един електромотор), така и задвижване на всички колела с 400 „коня“ (по един електромотор отпред и отзад). При версията SUV с 200 к.с. е заявено ускоряване от нула до сто за 7,6 сек, а за модификацията с 400 к.с. този показател е 4,8 сек.
Обикновеното лого с името на производителя TOGG е временна стъпка. Според турските медии през 2020 г. за този проект трябва да бъде измислена красива, хармонична марка. Сега се разглеждат 150 варианта на имената.
Изборът на литиево-йонни батерии с течно охлаждане също ще бъде двоен: има по-малка батерия за повече от 300 кмс едно зареждане и по-голяма за повече от 500 км. Когато бързо се зареждат с постоянен ток, зареждането им до 80% изисква по-малко от 30 минути. Батериите имат осемгодишна гаранция.
Автомобилът ще бъде включен в мрежа според стандарта 5G и в хода на развитието на тази технология, ще може да комуникира с интелигентни домове, различни устройства, пътна инфраструктура, доставчици на електроенергия и като цяло с интелигентния град, прогнозират от компанията.
Първоначално моделите TOGG ще разполагат с автопилот 2+, който включва асистент в движението. Въпреки това турците обещават в бъдеще развитието на този комплекс до трето ниво и по-високо. Здравата структура на каросерията и седемте въздушни възглавници в базовото оборудване, според конструкторите, ще осигурят на автомобилите петзвездно ниво на безопасност при краш тестовете на Euro NCAP. Авторите говорят уклончиво за цената на моделите - „тя ще бъде конкурентна“.