От този момент до 2030 г. възнамерява да произведе 26 млн. електрически автомобила
През следващите пет години Volkswagen Group ще похарчи около 73 млрд. евро за превръщането си в компания за цифрова мобилност, включително 35 млрд. евро в нови изцяло електрически модели, 11 млрд. в хибридни задвижвания и 27 млрд. в цифрови технологии. Сумата, изразходвана за развитие, ще възлиза на приблизително 50% от общите инвестиции на концерна за същия период (150 млрд. евро), което е с 10% повече в сравнение с последния петгодишен период. Компанията разкри и плановете за представянето на "зелени" модели. Сега в портфолиото на концерна има около 20 електрически автомобила, а до 2030 г. ще има около 70 от тях (включително 50 чисто нови). Днес има три дузини хибридни автомобили и ще има около 60 модела.
Продължава пътуването на Цитлов и Брунер в Германия с ID.3 Pro S. Пътуващите изчисляват, че в градовете са изразходванли само 15 кВтч/100 км (около четири евро) и средно по-малко от 20 кВвтч/100км за едно пътуване ...
Подразделението Volkswagen Commercial Vehicles в завода си в Хановер не само ще произвежда вановете от гамата Т и електрическия микробус ID. Buzz.. (2022), но също така и „три изцяло електрически модела D-SUV за други марки от концерна “ (2024), съобщават от концерна. Заводът в Хановер ще се превърне в мултимарково предприятие с инвестиции от 680 млн. евро.
От този момент до 2030 г. концернът възнамерява да произведе 26 млн. електрически автомобила, от които около 19 млн. ще бъдат върху платформата MEB, а от останалите седем повечето ще идват от модели, построени върху премиум архитектурата PPE. Тези планове също влияят върху разпространението на конвенционалните модели на концерна между фабриките, за да бъдат оптимизирани производствените процеси и да бъде увеличена синергията. Така от 2023 г. Volkswagen Passat и Skoda Superb ще се преместят от Емден (Германия) и Квасини (Чехия) в Братислава (Словакия).
Прехвърлянето на Superb ще освободи капацитет в Чехия за други перспективни проекти на Skoda, а Емден , след като се сбогува с Passat, ще ускори прехода към производството на изцяло електрически модели. Заедно с Volkswagen ID.4, той ще произвежда електрическия Volkswagen Aero с четири врати от 2023 г. Това име за един от бъдещите електрически автомобили вече проблясва в неофициална информация за плановете на Volkswagen.
Темата за дигитализацията включва няколко области: изкуствен интелект, автономно управление, дигитализация на бизнес процесите. Концернът иска да увеличи дела на собствения си използван софтуер от 10% на 60%, за което тази година беше създадено подразделението Car.Software. По-голямата част от бъдещия софтуер ще бъде тестван в рамките на проекта Audi Artemis.
Между другото, развивайки темата за батерийните автомобили , концернът обръща много внимание на самите батерии. В допълнение към доставката на различни компоненти от партньори, концернът VW разширява собствените си производствени мощности. По този начин, в рамките на нов кръг от инвестиции, милиард евро ще отидат за завода на концерна в Залцгитер. На това място ще бъде създадено съвместно предприятие за производство на акумулаторни клетки заедно със шведската фирма Northvolt. Новият завод ще бъде пуснат в действие през 2024 г.