Това не е ли едно Porsche Macan? Не, това е Zotye T700
Китай е най-големият копирен магазин в света, от това редовно страдат и автомобилните производители. Най-новият случай: Zotye T700
Zotye T700 ще стъпи на пазара през 2016 и ще стане флагман на сериен кросоувър на китайската марка. Там имаше, разбира се, и T600, който до известна степен напомня на Tiguan и T600S, който също е с произход Инголщад, най-вероятно би могъл да е пристигнал на части. Въпреки това, с модела T700 марката със сигурност сама се коронова като супер копировач на дизайн за 2015 г. Моделът е заимстван 99% от дизайна на Porsche Macan, извинете - откраднат. Линията, радиаторната решетка, задната част, не, по-лесно би било да се изброи какво не е копирано: например фаровете, стоповете, логото на Porsche и двигателят.
Zotye T700 ще се задвижва от мощния 177 к.с. двулитров и дори от един собствено разработен 3,0-литров V6. И всичко това на цена, от която със сигурност Porsche ще го побият студени тръпки. Там Macan струва 80 000 евро, а в ценовата листа за Zotye T700 пише 24 500 евро.
Zotye T700 не е единственият дизайнерски клонинг от Китай. Преди няколко месеца изложението Shandong EV Expon беше истински извор на опиянение за феновете на електрически автомобили със сигурност, но за дизайнерите на европейски стойностни марки по-скоро не. Тъй като китайският производител на Е- автомобила VidoEV най-безцеремонно е адаптирал дизайна на своя последен модел Low-Speed Electric Vehicle все пак с четири врати.
Изпускателните тръби на VidoEV разбира се са фалшиви. Моделът (4.30 м дълъг, 1.70 м широк) ще стъпи на пазара през 2016 като чисто електрически автомобил, с 20 кВт двигател на цена от около 14 500 евро и със сигурност не за радост на VW.
Jinma JMW2200 струва около 4000 евро
Мотоциклетната корпорация Qingzhou Da Jinma се идентифицира като производител на Jinma JMW2200, който изключително нагло моделира своя електрически автомобил също като BMW i3. Фарове, бъбреци, предна престилка всичко това кара JWM2200 да изглежда мини копие на BMW i3, което се е сдобило с по-широки арки на калниците. LED светлините в задната част и престилката също придават доста недвусмислена картина, която дизайнерът е сътворил.
Jinma JMW2200 ще се предлага на вътрешния пазар за равностойността на 4000 евро. Разбира се, моделът наистина не може да се конкурира с i3. JMW220 със своето 3 кВт двигателче на нискоскоростен електрически автомобил (LSEV), който развива максимална скорост от 50 км/ч, и пробег от 120 км, само ако оловните батерии са напълно заредени, те се зареждат в продължение на 7 часа. Литиево-йонните батерии вероятно са в процес на разработка.
Интериорът на Jinma JMW2200 по-малко прилича на BMW i3. Връхната точка би трябвало да е дигиталният скоростомер зад три лъчевияволан и инфотейнмънт системата, която се представя от видео mp4.
Преди няколко месеца в Китай беше открит още един клонинг на BMW i3. Wuling City Car се нарича малкият бързоходец, който също е с адаптиран дизайна на i3. Двувратката демонстрира подобен дизайн на джантите, типичните извивки на каросерията и тесни стопове.
Но не само електрическите автомобили се възползват от копирането, SUV автомобилите изглежда също са много популярни в Китай. Но защо да си ги разработват сами, когато могат да се "обслужат" от успешните модели ? След като преди известно време на бял свят се появи един клонинг на Land Rover Evoque - L32, китайският автомобилостроител Mingjun Motors интерпретира със собствен усет друг модел на марката. При Mingjun Motors, Land Rover Freelander се казва също M3 S1.
Платформата за модела е от Jinbei S50 на Brilliance, двигателят също идва от модела. Под предния капак, тупти един четирицилиндров с 2,0 или с 2,4 литров работен обем. Мощността на двигателя се предава посредством петстепенна механична скоростна кутия или четиристепенна автоматична трансмисия.
Съвсем наскоро се появи друг SUV. Един автомобилостроител на име Jiangsu Lake Motors е патентовал дизайна на SUV, който фрапиращо наподобява стила на VW Taigun. Добре, джантите, дръжките на вратите и радиаторната решетка са напълно различни, но формата на гнездата на калниците, линията на покрива и задната част напълно еднакви.
Новият VW Taigun ще стъпи през 2016 на пазара. По това време вероятно по пътищата на царството ще се състезава "SUV" на Jiangsu Lake Motors . Дори и стайлингът на новия Smart е прекопиран вече в Китай. При малкия автомобил става дума за електрически модел на марката Nanjing Jiayuan EV. Китайците регистрираха новия си електрически автомобил като търговска марка , европейския взор обаче откри някои прилики с представения през 2011 Smart Forspeed. По-специално необичайните предни фарове изглежда са конструирани от Janjing Jiayuan EV. Студията от Женева се задвижва, между другото, от 30 кВт електромотор.
Mercedes G-класа в китайски стил
Beiqi B80VJ се наричат джиповете на марката BAIC, които доста много са заимствали от класическия дизайн на Mercedes G-класа. Независимо от това, китайският производител на автомобили е взел радиаторната решетка на Suzuki Jimny. Един модел поразително наподобаващ Mini, от известно време се подвизава под името Lifan 320. Промененият малък автомобил беше показан на автомобилното изложение в Гуангджоу. Lifan 320 с четири врати стъпва на пазара в цветовата гама Cool и опция от шахматно разположен релинг на покрива.
Въпреки че това не е първото Mini, чийто дизайн е използван от друга марка. На Шанхайското автомобилно изложение Geely, дъщерното дружество на Emgrand, беше представено от доста представителното EC6-RV, което спокойно можеха да назоват Countryman и тогава това щеше да бъде прекалено очевидно.
Също така доста много явни прилики с BMW X1 демонстрира показаният в Шанхай Brilliance A3. Обида за BMW, защото Brilliance е официалният партньор на BMW в Китай. Независимо от това, Brilliance брилянтно е копирал страничната визия на X1. Страничните линии, арките на калниците, и дори чупката на Hofmeister, са прекопирани. Предницата е украсена с интерпретация на бъбреците на BMW.
Оригинали и копия
Дори толкова много познат на европейското око стайлинг, също се появява в BYDs, Geelys и SAICs. Китай копира! Тази репутация се наложи, дори и когато китайски производител на автомобили работи в тясно сътрудничество с чуждестранни автомобилостроители. Независимо от това, струва си да се хвърли едно око на истинските или мнимите автомобилни копия от Китай.