Предстои лека промяна в правилото за жизнения цикъл от четири състезания на скоростните кутии, което влезе в сила през новия сезон.
През тази година всеки пилот има право да използва една скоростна кутия в най-малко четири състезания. Ако този цикъл бъде прекъснат, наказанието е пет места назад на стартовата решетка. Правилото не се прилага за петъчните тренировки, тъй като по дефиницията на ФИА те формално не представляват част от състезателния уикенд. Това означава, че за тези три часа на пистата отборите оборудват своите болиди с други скоростни кутии, които дори и да дефектират, не носят наказание.Комбинацията на тези два сценария е причина тимовете да подготвят повече скоростни кутии за едно състезание спрямо преди, а това се конфронтира с основната идея на новото правило – намаляване на разходите. На практика отборите разполагат с една трансмисия в автомобила, резервни за петък, запечатаните за четири старта състезателни и нов комплект при евентуален дефект на състезателните.
В Истанбул тим-шефовете се съгласиха на промяна в правилника, която да промени статуквото. Вероятно тя ще влезе в сила за Гран при на Монако, тъй като и Международния съвет по моторните спортове трябва да даде одобрението си.
След направените изменения пилотите, чиято скоростна кутия дефектира в събота, ще бъдат отново наказвани с пет места назад на стартовата решетка, но ще имат възможност да ползват една от „петъчните” резервни трансмисии за останалата част от уикенда.
Новият цикъл от четири състезания ще започне от следващия старт, което означава, че нуждата от резервни скоростни кутии (подготвени за четири състезания, а не „петъчни”) отпада.