Volkswagen започва съживяване "стъпка по стъпка", започвайки вчера в Цвикау
След повече от месец преустановяване, автомобилната индустрия започва да започва работа. Този процес обаче предполага да бъде бавен и много постепенен.
Във Франция именно Toyota стартира с възстановяване на производството в завода във Валенсиен, където произвеждат автомобили Yaris. Началото на дейността, започнало миналия понеделник, има за цел основно да „обучи служителите в нова среда в отговор на изикванията на строгите санитарни мерки“. Само една смяна ще работи през деня в продължение на две седмици, преди да премине към двусменна работа, ако условията позволяват. Преди кризата преприятието във Валенсиен работеше на три смени.
Renault също не закъснява: педприятията в Клеон (Сена-Морска), Льо Ман (Сарт) и Шози-ле-Рой (Вал-де-Марн) възобновиха дейността си и ще бъдат последвани през следващата седмица от Флинс (Ивлин ). Рестартирането на останалите фабрики ще бъде постепенно до началото на май.
От друга страна, PSA предпочита да не бърза . Дори ако здравните протоколи бъдат готови във фабриките, те няма да започнат работа , докато дилърите не започнат работа отново, за да се избегне натрупване на складови наличности .
А в останалата част от Европа възстановяването на индустрията е много постепенно. В понеделник, 20 април, Volvo отвори вратите на своя завод в Гьотеборг. Volkswagen започва съживяване "стъпка по стъпка", започвайки вчера от завода в Цвикау, който произвежда електрическия седан ID.3. На 27 април Fiat Chrysler Automobiles (FCA) планира да рестартира производството във фабриката си в централна Италия, специализирана в мотоциклети Ducato. На тази дата Nissan планира постепенно рестартиране на заводите си в Испания, Обединеното кралство и Русия. По-предпазлив, Jaguar Land Rover (JLR) ще изчака до 18 май, преди да задвижи отново машината.
Междувременно европейският автомобилен пазар до голяма степен се срина през март - спад от 55,1% според данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Чуждестранните марки са принудени да намалят производството си. Такъв е случаят с Toyota, който намали темповете на производство в някои от японските си фабрики. Междувременно Honda направо спря два завода поради липса на компоненти.
Кризата с коронавирус все още не е приключила, а когато някой ден тя приключи, същественото рестартиране на индустриалните дейности ще бъде съпроводено с възстановяване на пазара, предвид големината на икономическата несигурност.