Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Коронавирусът изчисти въздуха на мегаполисите

31.03.2020 16:46
Коронавирусът изчисти въздуха на мегаполисите

През 2019 г. в света са продадени 2 264 400 електромобила и хибриди (2,5% от общия пазар)

Пандемията на коронавирус, която доведе до отмяна на редица автомобилни изложения и временното спиране на производството в различни части на света, както и въвеждането на режим на самоизолация в някои градове, донесе със себе си поне нещо добро. 

Както отбелязва изданието Electrek, това е съвсем естествено, но все пак въздухът в мегаполисите, който страда предимно от автомобили, започна да се пречиства необичайно бързо.

Най-яркият пример е Лос Анжелис, червеникаво петно, което се откроява на снимката под заглавието. Вредни азотни оксиди почти няма. Неизбежният смог се разсейва. „Вече можем да видим връх Кукамонга на 50 мили от нас“, радва се един от местните жители. Изданието Electrek логично отбелязва, че подобно нещо би се случило, ако електрическите коли бяха станали наистина масови. Но Калифорния в това отношение, едва ли е най-добрият пример.

Две сателитни снимки на западната част на САЩ с изкуствени цветове, показващи съдържанието на азотен диоксид във въздуха, са разделени от два месеца (направени са на 20 януари и 20 март 2020 г.).

Същият азотен диоксид над Ню Йорк на 20 януари и 20 март 2020 г. (градът се намира от дясната страна на континента).

Разбира се, дискусиите относно реалната чистота на електрическите автомобили ще продължат дълго време. Тук само може да отбележим, че не цялото електричество, което отива за зареждане на батериите, се получава в топлоелектрически централи (някои се генерират без изгаряне на гориво, а в различните страни това съотношение е различно). А вредните емисии изобщо не са същите като емисиите от изпускателната система на автомобил директно на улицата на голям град. Последният случай е по-лош от гледна точка на здравето на неговите жители.

През 2019 г. в световен мащаб са продадени 2 264 400 електрически превозни средства и хибриди (2,5% от общия пазар). Динамиката по региони е различна. В Европа продажбите на такива превозни средства са нараснали с 44% (в сравнение с 2018 г.), в Китай - с 3%, а в Япония и САЩ са спаднали с 16% и 12%. Европа задава тон през 2020 г .: преди смесената епидемична карта през февруари продажбите на електрически автомобили са нараснали с 92% (тук Renault Zoe е лидер, 6391 бройки), а плъгин хибридите - със 153%.

Намерението на администрацията на Тръмп да разхлаби средния разход на гориво на моделна гама (т.е. пробег на галон) за автомобилите, продавани от компаниите, предизвика смесена реакция. Според бившия президент Барак Обама автомобилните производители трябва да подобряват този показател с 5% годишно, което би означавало постигане на цел от 4,32 л/100 км през 2025 г. А Доналд Тръмп иска да свали летвата: само 1,5% годишно подобряване на ефективността.

На производителите, разбира се, е по-лесно, но еколозите са против. И тази стъпка поставя под въпрос развитието на пазара на електрически автомобили в Съединените щати. Въпросът за въздействието на автомобилите върху глобалния климат ще остане за бъдещи дискусия. Но дори борбата със замърсяването на въздуха в големите градове заслужава повече внимание.

Коментари
comments powered by Disqus