Освен Volkwagen Group и Toyota и алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi се намеси в битката
Ако в продължение на десетилетия General Motors беше най-големият производител на автомобили в света, също толкова отдавна е вярно, че американският номер едно загуби трона си през 2008 г., а битката е изключително трудна, за да може в скоро време да си върне отново старата слава.
Двамата американски гиганти - General Motors и Ford, вече не са в състояние да побеждават след последната криза. През годините или Toyota, или Volkswagen печелят надпреварата за първата позиция на световния пазар. Изглежда , че 2017 е нова победоносна година за немския концерн, който обяви, че е доставил през миналата година 10,74 млн. автомобила, Toyota трябва да се задоволи с 10,35 млн. нови регистрации. Последното число остава да бъде потвърдено, тъй като японците още не са представили окончателните си данни.
Карлос Гон обаче преди няколко дни обяви публично, че новият шампион е не някой друг, а алиансът Renault-Nissan -Mitsubishi. Неговите заводи през миналата година са произвели 10,6 млн. автомобила. В това има доста голяма доза истина, тъй като Toyota и Volkswagen отчитат в данните си и количеството на продадените камиони. И така, ако приспаднем 200 000 камиона, които дъщерните дружества на Volkswagen Group - MAN и Scania, са произвели през 2017, то тогава немският концерн автоматично остава след френско-японския алианс.
Но успоредно с това се надигат т гласове, които заявяват, че алиансът не е концерн и че данните на групата Renault (3,76 милиона Dacia, Lada, Renault и Samsung) не трябва да се сумират с тези на Nissan-Mitsubishi (6,84 млн). Симпатична битка за титлата, която е колкото престижна, толкома и джентълменска.