Според шефа на Fiat – Серджо Маркионе едва шест ще са оцелелите сред автомобилните компании в условията на постоянно падащите продажби на нови автомобили и покачващите се финансови загуби в глобален план.
“На сцената ще останат един американски производител, един немски, един френско-японски, един японски, един китайски и потенциален играч от Европа”, споделя Маркионе пред Automotive News Europe.
“Единственият начин компаниите да оцелеят е да генерират повече от 5,5 милиона автомобила годишно”.
В момента само 5 сред автомобилните производители могат да се похвалят с подобно ниво – това са Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford Motor и Renault-Nissan.
„Този бизнес ще стане съвършено различен. Не може да продължи постарому. Да бъдеш независим вече не е актуално”
Според Юрген Пипер, анализатор в германската Metzler Bank, основната причина за наличието на толкова много автомобилни компании в Европа, е че повечето от тях са семейна собственост. Това обаче може да се промени поради продължаващата финансова криза.В Европа PSA, BMW и Fiat се смятат за най- уязвими, ако спадът в продажбите продължава. Причината за това е, че те не са достатъчно големи, за да възползват от мащабните спестявания, които са натрупали техните конкуренти.
Пипер очаква VW, Renault-Nissan и Daimler да са компаниите, които ще оцелеят.
„Мащабите са тези, които са от решаващо значение в днешната ситуация. Аudi например се справя доста по-добре от Mercedes и BMW през последните години, защото извлича всички облаги от това да бъде собственост на VW”.
В бъдеще могат да се очакват редица сливания и придобивания, тъй като автомобилните производители се стремят да създадат устойчиви структури, които няма да са подвластни на негативните икономически събития.
Silver Lion
Надявам се грозните и безлични автомобили да спрат да се произвеждат все някога
Коко
Всъщност Маркионе не казва, че някои марки ще изчезнат, а че просто предстоят консолидации, при които по няколко марки ще са под една шапка. Както е и сега с Фолксваген (Сеат, Шкода, Ауди и пр.)
L.
Това изказване не може да е на човек, наясно с автомобилната индустрия. Като че присъствиено на Фиат на пазара води към същия извод. Това, че фирмите се "консервират" в момента, не означава че изчезват. Що се отнася до сливания и изкупувания на компании, същата тази фамилна собственост ще пречи на такива процеси.
caruzu
Негово величество потребетеля няма да позволи 5 6 фирми да му предлагат унифицирани и безлични автомобили. представете си например цяла София с Фолксваген. Дори ако сега някой фирми не смогнат то след време ще възкръснат като Феникс.